قاضی شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری نهاوند خبر داد؛

نظافت سراب های نهاوند به جای حبس در زندان

قاضی شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری نهاوند 3 محکومی که برای نخستین بار مرتکب جرم شده بوند را به‌ جای حبس در زندان به نظافت و پاکیزگی در سه سراب نهاوند محکوم کرد.

نظافت سراب های نهاوند به جای حبس در زندانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، روح الله عسگری،قاضی شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری شهرستان نهاوند گفت: ۳ محکوم را که برای اولین بارمرتکب جرم شده بودند و سابقه کیفری هم نداشتند و شاکی خصوصی پرونده های آنان نیز رضایت داده بودند بر اساس ماده ۶۱۶ قانون مجازات اسلامی به ۶ ماه نظافت و پاکیزگی در سراب های گیان، گاماسیاب و فارسبان مکلف کردم.

وی اظهار داشت: در کل این آرا برای کسانی که جرایم سبک غیرعمد مرتکب شده و سابقه کیفری ندارند، صادر می‌شود.

عسگری اضافه کرد: همچنین این طرح برای محکومانی اجرا می‌شود که سابقه قبلی نداشته و در جرایم عمد تا یک‌ سال حبس و جرایم غیرعمد تا ٢‌سال حبس محکوم شده‌اند.

وی بیان کرد: این احکام در تغییر نگرش جامعه نسبت به مجازات حبس برای کار آمدی، اصلاح، تربیت و جلو گیری از بروز آسیب های اجتماعی متعدد برای زندانی و خانواده های آنان صادر شده است.

قاضی شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری نهاوند خاطرنشان کرد: صدور این چنین مجازات به خاطر این تعیین می‌شوند که مجرم، به‌جای زندانی شدن، خدمتی به جامعه‌اش کرده باشد.

انتهای پیام/ ش

نظافت سراب های نهاوند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.