شکار هر نوع پرنده در استان ممنوع است/ مراقب آنفلونزای پرندگان باشید

رییس روابط عمومی محیط زیست استان زنجان با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما و آغاز مهاجرت پرندگان به استان و احتمال شیوع بیماری آنفلونزای پرندگان به استان از همشهریان خواست از شکار هرگونه پرنده خودداری کنند.

میزبان خوبی برای پرندگان مهاجر دراستان باشیم/شکار هر نوع پرنده در استان ممنوع استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ باقری  رئیس روابط عمومی محیط زیست استان زنجان  گفت: با آغاز فصل پاییز شاهد مهاجرت پرندگان  مهاجراز سیبری به کشور هستیم که استان زنجان نیز یکی از میزبانان این پرندگان مهاجر است.

باقری افزود :پرندگان مهاجر در سدها، بندها و آبگیرهای استان زنجان ازجمله سد فیله خاصه در منطقه شکار ممنوع در شهرستان زنجان، سد گلابر در شهرستان ایجرود و سدهای قاهران و قره تپه در منطقه حفاظت شده سرخ آباد واقع در شهرستانهای زنجان و طارم، اطراق کرده اند.

وی اظهار کرد :این پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی ازگونه های اردک سرسبز و نوک پهن، باکلان، قره غاز، غاز خاکستری، غاز پیشانی سفید، کاکایی، لک لک، انواع حواصیل، گاوچرانک، خوتکا، بوتیمار، درنا و اگرت هستند .

رئیس روابط عمومی محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه پرندگان مهاجر عامل شیوع ویروس آنفلوانزای پرندگان هستند، و از آنجا که اکنون فصل مهاجرت پرندگان  است و امکان انتقال این بیماری توسط این پرندگان به انسان وجود دارد از هم استانی ها خواست از شکار هرگونه پرنده جدا خودداری کنند.

وی همچنین  از مردم  خواست  تا درصورت مواجهه با هر گونه لاشه پرنده از دست زدن و یا جابجایی آن به صورت جدی خودداری کنند و دراسرع وقت نسبت به اطلاع رسانی به ادارات حفاظت محیط زیست هر شهرستان  اقدام نمایند.

انتهای پیام/ن

 

مهاجرت پرندگان به استان زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.