معاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

جوانان مطالبات رهبری را عملی کنند

معاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:مطالبه ولایت از جوانان این است که پرچم انقلاب بر زمین نیفتد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛سردار نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در اجلاسیه شهدای دانشجو در خراسان جنوبی با بیان اینکه مطالبه ولایت از جوانان این است که پرچم انقلاب بر زمین نیفتد،گفت:باید در کنگره شهدا یاد بگیریم که چگونه این مطالبه را عملیاتی کنیم.

وی افزود:شهدا راه حسین (ره) را برگزیده اند.

سردار نقدی با اشاره به دو هزار شهید و ۶۱ شهید دانشجوی خراسان جنوبی گفت:آمده ایم در محضر شهدا درس بگیریم و از مکتب آن ها یاد بگیریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه کنگره یک تشریفات و مراسم عزاداری برای عزیزان نیست،افزود:کنگره دو هزار شهید خراسان جنوبی برنامه ای عاشقانه است.

وی گفت:باید گریزی به آموزه های شهدا بزنیم و یاد بگیریم چگونه می توانیم خواسته های ولی عهد را عملی کنیم.

سردار نقدی با اشاره به اینکه آنهایی که پرچم مبارزه با تروریست ها را برداشتند در قدم اول دانشجویان بوده اند،افزود:دانشجویان در یک عملیات حیرت انگیز با عنایت پرودگار بر همه کودتا چی ها مقابله کردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهارکرد:دانشجویان به برکت اسلام ناب محمدی جایگاه و منزلتی پیدا کردند که نماد آن شهدای دانشجو هستند.

وی ادامه داد:در دوران پیش از انقلاب اسلامی با عقب ماندگی های عجیب و غریب در کشور مواجه بودیم،میراث خفت آور دوران ستم شاهی، روند معکوس تولیدات کشاورزی و مردم فقیر و گرسنه که لازم بود حرکتی جهت تحول در روستاها شکل بگیرد و دانشجویان اولین کسانی بودند که در این خصوص قدم برداشتند.

سردار نقدی با بیان اینکه جهاد سازندگی را دانشحویان پایه گذاری کردند،افزود:فاتحان بزرگ عملیات های مهم دانشجویانی بودند که پرچم مبارزه را در مقابل دشمن بالا نگه داشتند.

معاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه پس از دوران جنگ نیز دانشجویان جهاد علمی را به راه انداختند،گفت:امروز جهاد علمی دانشجویان ما را به قله های بزرگ علمی رساند.

وی با بیان اینکه زمانی که موشک ها کشور را به لرزه می انداخت دستان کشور ایران خالی بود،عنوان کرد:خوشبختانه در عصر کنونی کشور ایران به جایی رسید که ماهواره پرتاپ می کند و موشک های زمین به زمین می سازد و این نتیجه جهاد علمی دانشجویان بوده است.

سردار نقدی بیان کرد:برخی فکر می کنند پیشرفت های ایران به دلیل این است که اهتمام دولت و نظام تنها به جنبه های نظامی بوده و از معیشت مردم غافل شدند در حالی که این تصور بسیار غلطی است و بودجه هایی که برای سنوات غیرنظامی خرج شده بارها بیشتر بوده است.

 معاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه علت پیشرفت نیروهای مسلح این بود در حالی که راه ها برای دسترسی به امکانات بسته بود به دانشگاه ها مراجعه کردند، افزود:دانشجویان در جهاد مقابل تروریست، جهاد در مقابل شیطان بزرگ، جهاد دفاع مقدس و جهاد علمی پیشتاز بودند و مقام معظم رهبری توقع دارند کماکان این پرچم در دست جوانان باشد و این میسر نمی شود مگر بر دامن شهیدان چنگ بزنیم.

وی با بیان اینکه امروز کشور ایران با تهاجم اقتصادی و روانی مواجه است،اظهار داشت:مشکل امروز کشور ایران ساده ترین مشکل در انقلاب اسلامی بوده است چرا که روزی که جوانان کشور در مقابل رژیم شاه ایستادگی کردند تمامی اقتصاد و نیروها در دست آن ها بود اما به پیروزی رسیدیم در حالی که امروز به پیشرفت های بسیار زیادی رسیده ایم.

سردار نقدی با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس با ولایت مداری و اخلاص به پیروزی رسیدیم، افزود:در جنگ تحمیلی جوانان درخشیدند اما دستان ما خالی بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد:دیگر کشورها یک چرخ هواپیما به ما نفروختند اما دشمن اگر در ابتدای جنگ دو هزار تانک داشت، در پایان جنگ، شش هزار تانک داشت.

وی گفت:در اقتصادی که امروز مشکل ما است، دستان ما خالی نیست.

سردار نقدی با بیان اینکه اقتصاد پیش رو نیاز به انرژی و مواد اولیه دارد، گفت: تمام مواد اولیه صنعتی که در دنیا استفاده می شود، چند برابر جمعیت زیر پای ما است.

وی با بیان اینکه یک اقتصاد مولد نیروی انسانی و علم و فناوری می خواهد، اظهار کرد:فناوری امروز ما فناوری است که همه دنیا را فرا گرفته و هزاران اختراع ثبت شده داریم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: در تعداد مطلق مهندسین ایرانی، سومین کشور جهان هستیم.

وی بیان کرد: یکی دیگر از موارد مورد نیاز برای تولید، آب بوده که در حال حاضر سه هزار و ۷۰۰ کیلومتر مرز آبی داریم.

سردار نقدی با بیان اینکه آسان ترین مشکلی که پیش رو داریم، اقتصاد است، افزود: مشکل ما تفکر است چرا که اگر منطق شهدا را در این عرصه بیاوریم، همه مشکلات حل می شود.

وی ادامه داد: باید به جای اینکه گدایی کنیم که نفت را بیشتر بفروشیم و رفاه کاذب ایجاد کنیم، ظرفیت ها را فعال کنیم.

سردار نقدی خطاب به دانشجویان اظهار کرد: امروز پرچم استفاده از ظرفیت داخلی، بستن شیرهای نفت به روی استکبار و پرچم حمایت از تولید داخلی را بلند کنید.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد:دانشجویان باید امروز پرچم تولید ملی و مبارزه با واردات قاچاق بی رویه را برافرازند.

 انتهای پیام/غ

کنگره دو هزار شهید خراسان جنوبی برنامه ای عاشقانه است

برچسب ها: شهدا ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.