صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت کشت زعفران و گل محمدی در شهرضا

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا از صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در زمینه کشت زعفران و گل محمدی در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا باقری مدیر جهاد کشاورزی شهرضا امروز در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان، گفت: شهرضا یکی از قطب‌های مهم کشاورزی استان در منطقه جنوب است که  ۲۸ هزار و ۸۸۵ هکتار اراضی زراعی دارد.

وی با بیان اینکه مجموع اراضی زراعی آبی شهرضا ۱۹ هزار و ۳۵ هکتار است، تصریح کرد: مساحت باغات این شهرستان سه هزار و ۶۷۰ هکتار، مساحت گلخانه‌ها ۳۸ هکتار و اراضی آیش آن، پنج هزار و ۷۹۲ هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا از معرفی ۳۱ طرح جهت دریافت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در این شهرستان در هفت ماه نخست امسال خبر داد و افزود: تسهیلاتی به ارزش ۳۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به متقاضیان ایجاد این عرصه‌ها واگذار شده است.

باقری اضافه کرد: در همین مدت تعداد ۱۶ طرح نیز جهت دریافت تسهیلات اشتغال فراگیر به مبلغ ۱۲ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال سرمایه ثابت و ۳۰ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال سرمایه در گردش، به بانک‌های عامل معرفی شده است.

وی با اشاره به تکمیل پرونده واگذاری تسهیلات به ۳۸ طرح در زمینه‌های دامداری، زراعت و باغبانی، اظهار کرد: این طرح‌ها برای دریافت تسهیلات سرمایه در گردش به مبلغ ۱۶ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال از منابع داخلی پست بانک، معرفی شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با اشاره به ثبت نام ۱۰۰ نفر متقاضی تمدید تسهیلات سرمایه در گردش زراعی، تاکید کرد: این افراد متقاضی تمدید تسهیلات دریافتی سنوات گذشته به مبلغ چهار میلیارد و ۲۸ میلیون ریال هستند.

باقری از ثبت اشتغال ۴۷۸ نفر در این شهرستان در سامانه رصد اشتغال کشور خبر داد و افزود: جهاد کشاورزی شهرضا تعهد ایجاد اشتغال را به میزان ۱۱۰ درصد انجام داده است.

وی با اشاره به اجرای طرح «آمارگیری هزینه تولید محصولات زراعی» در ۱۰ روستا و مزرعه این شهرستان، اظهار کرد: این طرح با توزیع ۲۱ فرم بین کشاورزان منطقه اجرا و نتایج آمری حاصل از آن در دست بررسی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا از صدور ۱۰ فقره مجوز فعالیت کشاورزی در زمینه کشت زعفران و گل محمدی خبر داد وافزود:  پرونده ۲۴ نفر از متقاضیان دریافت تسهیلات سرمایه در گردش باغبانی و گلخانه‌ای از منابع صندوق توسعه ملی به مبلغ ۳۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال به بانک عامل ارجاع شد، تاکنون ۱۵ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال از این تسهیلات به متقاضیان واگذار شده است.

باقری اضافه کرد: دو میلیارد ریال از مجموع پنج میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال تسهیلات صندوق توسعه ملی درنظر گرفته شده برای تأمین سرمایه در گردش شش عرصه دام، طیور و زنبور عسل شهرستان، جذب شده است.

وی از واگذاری چهار میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال تسهیلات سرمایه در گردش بهاره و پاییزه به ۱۲ عرصه فعال در بخش زراعت ۱۲ این شهرستان خبر داد و افزود: در هفت ماه نخست امسال ۱۶۹ کارآفرین شهرستان متقاضی دریافت ۱۵۵ مجوز مشاغل خانگی مستقل و ۱۴ طرح پشتیبان در این بخش بوده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا ادامه داد: ۲۶ کارآفرین شهرستان متقاضی دریافت تسهیلات حمایتی مشاغل خانگی به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در طرح‌های پشتیبان و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در طرح‌های مستقل بودند که تاکنون، یک میلیارد و ۲۰ میلیون ریال از تسهیلات طرح‌های پشتیبان و ۷۰۰ میلیون ریال از تسهیلات طرح‌های مستقل به متقاضیان واگذار شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا اظهار کرد: یک میلیارد و ۴۰ میلیون ریال سرمایه ثابت و ۱۳ میلیارد و۷۸۰ میلیون ریال سرمایه در گردش بخش دام و طیور از طریق کارگروه «تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان» به متقاضیان واگذار شده است.

باقری از واگذاری چهار میلیارد و ۲۰ میلیون ریال تسهیلات به دو طرح باغبانی در این شهرستان خبر داد و افزود: برای تأمین ۵۲ میلیارد ریال سرمایه در گردش دو طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی اقدام شد که تاکنون، ۱۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از این میزان جذب شده است.

 

انتهای پیام/م

نشست خبری مدیر جهاد کشاورزی شهرضا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.