با حضوردستیار ویژه ریاست سازمان انرژی اتمی؛

گشایش نمایشگاه دستاورد‌های صنعت هسته‌ای کشور در ارومیه

با حضوردستیار ویژه ریاست سازمان انرژی اتمی نمایشگاه دستاورد‌های صنعت هسته‌ای کشور در ارومیه گشایش یافت.

گشایش نمایشگاه دستاورد‌های صنعت هسته‌ای کشور در ارومیهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ چهل و سومین نمایشگاه تخصصی دستاورد‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز در محل پردیس نازلوی دانشگاه ارومیه گشایش یافت.


نمایشگاه تخصصی دستاورد‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در سه بخش شامل بر بخش چرخه سوخت از اکتشاف تا استخراج اورانیوم، بخش نیروگاه اتمی بوشهر، دستگاه‌های شبیه ساز اتاق کنترل راکتور‌های هسته‌ای و مجتمع آب سنگین اراک و همچنین بخش کاربرد‌های جانبی صنعت هسته‌ای در پزشکی و کشاورزی و در قالب ۲۰ غرفه برگزار می‌شود.


هر غرفه این نمایشگاه ویترینی از دست آورد‌های متنوع هسته‌ای است که مراحل تولید کیک زرد، فرآوری و غنی سازی اورانیوم، آلیاژ‌های نوین، مجتمع‌های سوخت هسته ای، فعالیت‌های پژوهشی پزوهشکده‌های کشاورزی، کاربرد پرتو‌ها و لیزر و اپتیک، و همچنین مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور در معرض دید علاقمندان و متخصصان قرار گرفته است.


در این نمایشگاه ۴۰۰ نمونه محصول هسته‌ای شامل بر ۲۲۵ مورد در بخش چرخه سوخت و نیروگاه و ۱۷۵ قلم نیز انواع رادیو دارو، ارقام جدید محصولات کشاورزی و دستگاه‌های جراحی لیزری در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد.


برگزاری نمایشگاه ملی تخصصی دستاورد‌های صنعت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۸۷ به صورت دوره‌ای در ۴۲ دانشگاه کشور برگزار شده است و امسال نیز با اعلام آمادگی دانشگاه ارومیه چهل و سومین دوره آن در پردیس نازلوی این دانشگاه برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ح


آغاز به کار نمایشگاه دستاورد‌های صنعت هسته‌ای کشور در ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.