آیا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشن ملی مترجمان شرکت می کند؟

محمدرضا اربابی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مترجمان آخرین وضعیت برگزاری جشن ملی مترجمان را تشریح کرد.

آیا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشن ملی مترجمان شرکت می کند؟محمدرضا اربابی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مترجمان در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛در خصوص جشن ملی مترجمان گفت:جشن ملی مترجمان ۱۸ آبان ماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود ۲ هزار نفر در نظرسنجی مترجم «محبوب من» شرکت کردند، گفت:در بخش کارآفرین برتر درخواست‌هایی را دریافت کردیم که این درخواست‌ها باید داوری شود.

اربابی گفت:آثار رسیده در حوزه ترجمه برتر هم اکنون مراحل داوری را طی می‌کند و از سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در جشن ملی مترجمان دعوت کردیم.

وی با بیان اینکه چهارشنبه ۲۵ مهر ماه نشست حقوقی ترجمه و مسائل مرتبط با آن را شروع می‌کنیم، بیان کرد: در این نشست حسینی نیک، بازرس اتحادیه ناشران و کتابفروشان، شیوا مقانلو و مژگان دولت آبادی مترجم، صمدی مسئول دفتر کپی رایت و حقوق مالکیت مادی و معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنده به عنوان رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مترجمان حضور داریم و تلاش می‌کنیم به موضوع کپی رایت به صورت جدی‌تر چه از منظر حقوقی چه اقتصادی بپردازیم.

اربابی با اشاره به اینکه این انجمن عضو فدراسیون جهانی مترجمان است، گفت: در فدراسیون جهانی مترجمان کارگروهی را تشکیل دادند و ما در این کارگروه به عنوان نماینده ایران حضور داریم که شرایط رعایت کپی رایت را در این کارگروه بررسی می‌کنیم و هفته آینده جلسه این کارگروه در این باره به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

عضویت انجمن ملی مترجمان در فدراسیون جهانی

برچسب ها: ادبیات ، ترجمه ، بازار نشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.