معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ خبر داد؛

توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در بوستان‌های شمال شرق تهران

معلم گفت: منطقه ۴ به عنوان یکی از مستعدترین مناطق برای توسعه و احداث نیروگاه‌های خورشیدی دست یاری سرمایه گذاران را می‌فشارد.

توسعه نیروگاه های خورشیدی در بوستان های شمال شرق تهرانبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا معلم معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 4 اظهار کرد: توسعه انرژی های تجدید پذیر و احداث نیروگاه های خورشیدی از اولویت‌های شهرداری منطقه 4 است. از این رو طی هماهنگی‌های انجام شده میان حوزه های خدمات شهری و محیط زیست، اداره سرمایه گذاری و مشارکت های منطقه و اداره حقوقی برای اجرایی شدن اینگونه پروژه ها و جذب سرمایه گذار از بخش خصوصی در محور کار منطقه قرار دارد.

وی با اشاره به نقاط قوت این منطقه گفت: شمال شرق پایتخت دارای نقاط پتانسیل بالایی است که این نقاط با راهنمایی های یک مشاور و متخصص در این زمینه ، شناسایی و اولویت بندی می شود. از این رو با همکاری ادارات حقوقی و سرمایه گذاری و مشارکتها، هزینه و مبالغ اجرای این پروژه ها برآورد و سرمایه گذار مناسب جذب می شود.

معاون خدمات شهری منطقه 4گفت: هدف اصلی از اجرای این پروژه ها علاوه بر کاهش آلودگی های محیط زیست، رفاه حال شهروندان و افزایش کیفیت خدمات رسانی به شهروندان است.

وی با اشاره به بهینه سازی مصرف سوخت تامین انرژی در ساختمان های ستادی شهرداری منطقه 4 در حال حاضر گفت: در حال حاضر با نصب چهار دستگاه آبگرمن خورشیدی و توربین بادی با ظرفیت 10 کیلووات در ساختمان شهرداری ناحیه 2 و نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 15 کیلووات در ساختمان مرکزی منطقه در مصرف سوخت صرفه جویی می کنیم.

معلم از به کارگیری انرژی های تجدید پذیر در منطقه خبر داد و گفت: هم اینک 55 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در 24 نقطه از منطقه نصب شده است که با توسعه واحداث بیشتر آن در مصرف سوخت و مبارزه با آلودگی هوا قدم های محکمتری را برخواهیم داشت.

وی در پایان با اشاره به سفارش های موکد شهردار منطقه 4 در این زمینه گفت: اجرای پروژه های محیط زیستی در اولویت های شهردار منطقه است و موضوعات به طور جدی در دست پیگیری هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهرداری ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار