مدیر جهاد کشاورزی بیله سوار؛

بیله سوار در تولید گندم مقام برتر استان اردبیل را کسب کرد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار گفت: شهرستان بیله سوار در تولید گندم مقام برتر استان اردبیل را کسب کرد.

ربعلی جهانی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: سال گذشته بیش از 55 هزار هکتار از اراضی این شهرستان بصورت حفاظتی کشت شده بود برنامه ابلاغی سازمان جهادکشاورزی برای این شهرستان در سال 97-98 را بیش از 63 هزار هکتار عنوان کرد.

وی با بیان اینکه بیله سوار همه ساله مقام نخست تولید گندم در استان را به دست آورده و بعنوان انبار غله استان اردبیل مشهور می باشد، اظهار داشت: کشاورزی حفاظتی راهکاری مناسب برای حفظ و اصلاح منابع کشاورزی با هدف افزایش تولید و پایداری محصول بوده که از فرسایش خاک و هدر رفت آب جلوگیری می کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیله سوار بیان کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی در زمینه کشاورزی علاوه بر محدودیت منابع آب، بحث کاهش مواد آلی خاک و به هم خوردن ساختمان خاک است و استفاده از این روش از تمامی عوامل جلوگیری می کند.

جهانی افزود: استفاده از روش های کشاورزی حفاظتی علاوه بر کم کردن عبور دستگاه ها و ادوات کشاورزی در زمین های کشاورزی موجب صرفه جویی در مصرف نهاده های کشاورزی، سوخت دستگاه ها و ادوات کشاورزی نیز می شود.

وی ادامه داد: کاهش نوبت های آبیاری عرصه های کشاورزی و کاهش تبخیر آب در مزارع به ویژه در مزارع دیم از دیگر آثار روش های کشاورزی حفاظتی است.

جهانی افزود: کشاورزی حفاظتی مشتمل بر انجام عملیات بی خاک ورزی و کم خاک ورزی است و این امکان را فراهم می کند که با حداقل دستکاری خاک یا حتی بدون جابجایی خاک در مزرعه، بستر تولید را برای کاشت محصولات آماده کرده که نتیجه آن کاهش هزینه های تمام شده تولید و صرفه جویی در مصرف سوخت و حفظ منابع ارزشمند آب و خاک است.

انتهای پیام/ح

افزایش کشت گندم در اراضی شهرستان بیله سوار

برچسب ها: تولید گندم ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار