توصیه تأمین اجتماعی درباره زمان ارسال لیست و پرداخت حق بیمه

مدیر کل وصول حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی گفت: کارفرمایان می‌توانند لیست حقوق و دستمزد هرماه را حداکثر تا پایان ماه بعد به تأمین اجتماعی ارسال و پرداخت کنند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهرداد قریب مدیر کل وصول حق بیمه سازمان تانین اجتماعی اظهار کرد: کارفرمایان طبق ماده ۳۶ قانون تامین اجتماعی، مسئول پرداخت حق بیمه سهم خود و بیمه شده به سازمان تامین اجتماعی هستند و باید در موقع پرداخت مزد یا حقوق و مزایا سهم بیمه شده را کسر و سهم خود را افزوده و به این سازمان تادیه کند. درصورتی که کارفرما از کسر حق بیمه سهم بیمه شده خودداری کند شخصاً مسئول پرداخت آن خواهند بود؛ لذا جهت ممانعت از این امر لازم است در مهلت مقرر قانونی نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام نمایند.

قریب توصیه کرد: کارفرمایان می‌توانند لیست حقوق و دستمزد را به جای ارسال در پایان ماه بعد، در طول ماه بعد ارسال و پرداخت نمایند تا با ترافیک خطوط اینترنتی پایان ماه و مشکلات ناشی ازآن مواجه نشده و با آرامش خاطر نسبت به ارسال لیست و پرداخت حق بیمه اقدام و از ارسال آن اطمینان حاصل نمایند.

وی عنوان کرد: بدیهی است در این صورت چنانچه مشکلی در ارسال لیست ایجاد شود، باتوجه به مهلت باقی مانده تا پایان ماه موضوع قابل بررسی و حل فصل با شعبه تامین اجتماعی مربوطه خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت کار ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار