مدیرکل استاندارد خراسان رضوی خبر داد؛

ابطلال و تعلیق ۱۴۰ پروانه بهره برداری استاندارد در خراسان رضوى

مدیرکل استاندارد خراسان رضوی گفت: ۱۴۰ پروانه بهره برداری از علامت استاندارد در خراسان رضوی ابطلال و تعلیق شدند.

ابطلال و تعلیق ۱۴۰ پروانه بهره برداری استاندارد در خراسان رضوىبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ علیرضا جمیع مدیرکل استاندارد خراسان رضوی در نشست خبری گفت: ۹۴ پروانه بهره برداری اجباری و ۹ پروانه تشویقی واحد‌های تولید و صنعتی خراسان رضوی در ٦ ماهه اول سال صادر شد که نسبت به پارسال تغییری نداشت.

وی افزود: هزار و ۴۵۸ نمونه برداری به منظور بررسی کیفیت استاندارد کالا‌ها از مراکز توزیعی و تولیدی در خراسان رضوی انجام شده است.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی در ارتباط با بازرسی ۳۰۰ مهدکودک در سطح خراسان رضوی گفت: تجهیزات بازی مهد‌های کودک دارای استاندارد نبوده اند، اما بر اساس ضوابط سایر دستگاه‌ها مانند؛ سازمان بهزیستی، این مراکز مشکلی ندارند و سازمان استاندارد تایید می‌کند که ضوابط ایمنی برای مهد‌های کودک سختگیرانه است.

جمیع افزود: واحد‌هایی که زیرنظر اداره کل استاندارد در استان هستند به هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی و خدماتی می رسند که نصف واحد‌ها در حوزه صنایع غذایی فعال هستند و دو هزار و ۳۵۰ پروانه اجباری و ۳۰۰ پروانه تشویقی استاندارد برای محصولات این واحد‌ها صادر شده است.

وی در پاسخ به خبرنگار ما در ارتباط با استاندارد بودن واحد‌های اقامتی گفت: واحد‌های اقامتی مانند هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها استاندارد ملی ندارد و مشمول مقررات اجباری نیستند.
 
مدیرکل استاندارد خراسان رضوی افزود:  ضوابط خاصی برای آن‌ها در نظر گرفته شده که سازمان میراث فرهنگى و گردشگری متولی آن هست، اما اگر واحد اقامتى بخواهد برای خدمات خود پروانه کاربرد استاندارد بگیرد ما این کار انجام می دهیم.

انتهای پیام// ا. آ
 

نشست خبری مدیرکل استاندارد خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.