در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

واگذاری خدمات ۱۱۵ به بخش خصوصی بدون تغییر در کیفیت خدمات

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور گفت: برخی از خدمات ۱۱۵ بدون تغییر در کیفیت به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

واگذاری خدمات 115 به بخش خصوصی یدون تغییر در کیفیت خدماتحسن نوری معاون فنی و عملیات اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در کشورهای پیشرفته بخشی از خدمات حوزه بهداشت و درمان از جمله اورژانس به بخش خصوصی واگذار می‌شود، در کشور ما نیز چنین طرحی موردتوجه سازمان اورژانس کشور قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اگر چه بخشی از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی اورژانس به بخش خصوصی واگذار می‌شود اما فرماندهی مغز متفکر عملیات اورژانس و دیسپج‌ بر عهده  سازمان اورژانس کشور قرار دارد و همه عملیات‌ها همچنان تحت نظارت اورژانس 115 خواهد بود.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور تاکید کرد: در طرح واگذاری ارائه خدمات اورژانسی به بخش خصوصی، ‌آمبولانس،‌ نیروی انسانی و تجهیزات پزشکی‌ شرکت‌هایی که تمایل به همکاری با سازمان اورژانس را دارند، باید مورد تایید اورژانس 115 قرار بگیرد.

نوری اظهار کرد: خدمات اورژانس به وسیله بخش خصوصی از طریق شماره تماس 115 به مردم ارائه می‌شود از بالاترین کیفیت و استانداردهای لازم برخوردار است و تمام عملیات از ابتدا تا پایان خدمات اورژانسی تحت نظارت و فرماندهی سازمان اورژانس کشور است.

وی بیان کرد: همه خدمات اورژانس 115 که به وسیله بخش خصوصی به مردم ارائه می‌شود کاملا رایگان و هیچ خدمتی کاهش پیدا نمی‌کند.

بالا بودن هزینه های سرباری بخش دولتی

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور اظهار کرد: هزینه‌های بخش سرباری بخش دولتی بالا است و واگذاری برخی خدمات به قسمت خصوصی می‌تواند هزینه‌های سرباری را کاهش دهد.

نوری اضافه کرد: سازمان اورژانس کشور به دنبال افزایش تعداد پایگاه‌های سراسر کشور است ولی مجوز استخدام نیروی انسانی را ندارد و بخش خصوصی در این زمینه می‌‌تواند در تامین نیروی انسانی و حتی تجهیزات با سازمان اورژانس کشور همکاری کند.

وی ادامه داد: بخش خصوصی تحت نظارت سازمان اورژانس کشور خدمات درمانی را به مردم ارائه می‌دهند و در قبال این کار هزینه‌اش را از اورژانس 115 می‌گیرد.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور در خصوص راه‌‌اندازی اورژانس بانوان گفت: اورژانس بانوان در چند شهر و چند پایگاه در شهر تهران به صورت پایلوت راه‌اندازی شده است و خوشبختانه مردم رضایت خوبی از این طرح دارند.

نوری یادآوری کرد: در اورژانس بانوان دو پرستار زن و یک کارشناس فعالیت‌های پزشکی بر بالین بیماران حاضر می‌شوند و خوشبختانه برخی از بیماران زن با پرستار خانم راحتتر مشکلات و مسائل بیماری‌شان را در میان می‌گذارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
m
۰۹:۲۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۷
همین مونده بود
آخرین اخبار