سیستان و بلوچستان نیازمند توجه و نگاه جدی دولت است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کاهش بارندگی و خشکسالی ۲۰ ساله موجب سختی زندگی مردم استان شده و این شرایط نیازمند توجه و نگاه جدی دولت به سیستان و بلوچستان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی استانداریسیستان  وبلوچستان  سید دانیال محبی استاندار استان در نشست "بررسی آخرین وضعیت اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور به استان" که با حضور معاون هماهنگی امور استان‌های دفتر ریاست جمهوری و هیات همراه در استانداری برگزار شد، بیان کرد:متاسفانه استان سیستان و بلوچستان به دلیل گستردگی و پراکندگی از نظر شاخص‌های توسعه پایین‌تر از سایر استان‌ها قرار گرفته و این کاستی‌ها تا حدودی با تزریق اعتبار به پروژه‌های مهمی که در سفر ریاست جمهوری به استان مصوب شده است، جبران خواهد شد.

سید دانیال محبی با بیان بخشی از مشکلات کنونی مردم سیستان از نظر اقتصادی و اجتماعی گفت: احیای تالاب هامون به عنوان شاهراه حیاتی سیستان نیازمند تشکیل کارگروه ملی مشابه دریاچه ارومیه است.

محبی با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه، مانع اصلی  اجرایی نشدن مصوبات سفر رئیس جمهور را کمبود اعتبار دانست و خواستار شارژ اعتباری این طرح‌ها به ویژه پروژه گازرسانی به شهر‌های استان شد.

وی تصریح کرد: در صورتی که تامین اعتبار مورد نیاز این پروژه‌ها انجام شود، این طرح‌ها در موعد مقرر به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار در ادامه گفت: راه آهن چابهار -زاهدان- سرخس یکی از حیاتی‌ترین پروژه‌های استان است.

وی افزود: بهره مندی از افزایش ظرفیت بندر شهید بهشتی و دسترسی به فرصت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری بندر چابهار در گرو تأمین این شبکه ریلی ترانزیتی است و بدون ایجاد راه ارتباطی مطمئن، این سرمایه‌ها اتلاف خواهند شد.

محبی افزود: وجود مسیر‌های طولانی و جاده‌های غیر استاندارد موجب خستگی رانندگان و بروز اتفاقات ناگوار در مسیر‌های استان شده و روزانه شاهد تلفات انسانی و حوادث ناگواری در جاده‌های شمال و جنوب استان هستیم.

استاندار همچنین در ابتدای این نشست ضمن خیر مقدم به مهمانان، از توجه ویژه شخص رئیس جمهور و هیئت وزیران به استان و پیگیری مصوبات سفر تقدیر و تشکر کرد.

معاون هماهنگی و پیگیری دفتر ریاست جمهور نیز در این جلسه گفت: طی سفر‌های اول و دوم رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان تصمیماتی اتخاذ شده که به دلیل اهمیت موضوع و شرایط خاص استان و با هدف پیگیری بیشتر حسب دستور و تاکید رئیس جمهور، برنامه سفر به این استان انجام شد.

علی اصغر احمدی اظهار داشت: وظیفه داریم برای مردمی که مرزبان ما هستند، زمینه عدالت و کرامت انسانی را ایجاد کنیم.
وی گفت: مردم استان سیستان و بلوچستان علیرغم همه سختی‌ها و مشکلاتی که دارند، همواره به عنوان مدافع انقلاب اسلامی عمل کرده اند.

علی اصغر احمدی گفت: اگرچه بین نیاز‌های استان و تصمیماتی که طی سفر‌های رئیس جمهور به استان اتخاذ شده، فاصله وجود دارد، اما میزان تحقق این مصوبات در استان قابل قبول است.

گفتنی است؛ در این جلسه پروژه‌های راه آهن چابهار زاهدان سرخس، بزرگراه زاهدان زابل و زاهدان خاش، آبرسانی به شهر‌های حوزه سد ماشکید علیا، جاده چابهار_ کنارک _جاسک، گازرسانی به شهر‌های استان، فعالیت بازارچه‌های مرزی، اصلاح شبکه آبرسانی شهر زاهدان و احداث فرودگاه چابهار از جمله پروژه‌های مهم و مورد بحث این نشست بود و گزارشی از روند اجرای این پروژه‌ها و میزان تحقق مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان توسط دستگاه‌های مربوطه ارائه شد.

انتهای پیام/پ

خشکسالی 20 ساله در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار