کمک ۶،۵ میلیارد تومانی مراکز نیکوکاری به نیازمندان بوشهری

۳۱ مرکز نیکوکاری فعال در استان بوشهر وجود دارد که در مجموع ۶،۵ میلیارد تومان به نیازمندان کمک کرده اند.

کمک ۶،۵ میلیارد تومانی مراکز نیکوکاری به نیازمندان بوشهریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گزارشی از فعالیت‌های مراکز نیکوکاری این استان در خدمات رسانی به نیازمندان ارائه داد.

احمد لطفی با اشاره به نقش اساسی مراکز نیکوکاری در کمک به نیازمندان گفت: راه‌اندازی مراکز نیکوکاری و واگذاری امور به مردم، نقش مهمی در سرعت‌بخشی کمک به نیازمندان دارد و خیران می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را در سریع‌ترین زمان به دست خانوار‌های نیازمند برسانند.

وی شناسایی فقرا و خیران و برقراری ارتباط بین این دو گروه را اصلی‌ترین وظیفه مراکز نیکوکاری عنوان کرد و افزود: این مراکز نیکوکاری به شکل کاملا مستقل و مردمی، اما تحت نظارت کمیته امداد اداره می‌شوند.

لطفی با اشاره به فعالیت ۳۱ مرکز نیکوکاری فعال در سطح استان بوشهر گفت: این مراکز نیکوکاری در شش ماهه نخست سال جاری شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی و کالایی مردمی و خیّران نیکوکار را جمع آوری و میان نیازمندان و محرومان محلات توزیع کردند.

وی افزود: یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی بوده و چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان دیگر به صورت کالا و خدمات جذب و بین نیازمندان توزیع شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطر نشان کرد: در سال گذشته بیش از هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی توسط این مراکز نیکوکاری جمع آوری و به محرومان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری از استقلال مالی و اداری برخوردار هستند، گفت: این مراکز نیکوکاری با شناسایی نیازمندان محلات، آن‌ها را تحت حمایت خود قرار می‌دهند و خدماتی در عرصه‌های مختلف، چون معیشت، مسکن، سرپناه، بهداشت و درمان، آموزش و برنامه‌های فرهنگی، تامین جهیزیه و برگزاری مراسم ازدواج، اشتغال و طرح‌های کارآفرینی به آن‌ها ارائه می‌دهند.

لطفی در پایان با بیان اینکه ۱۰ درصد جمعیت استان بوشهر تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند، گفت: در حال حاضر بیش از ۳۳ هزار خانوار با جمعیتی بیش از ۷۰ هزار نفر از تمام خدمات کمیته امداد در طول سال بهره مند می‌شوند.

انتهای پیام/م

۳۱ مرکز نیکوکاری فعال در استان بوشهرفعال است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.