63 درصد خانه های روستایی نامقاوم هستند

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران گفت: در 5سال گذشته از 226 هزار واحد مسکونی روستایی فقط ­11 درصد خانه های روستایی مقاوم شدند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛​ غلامرضا صالحی در جریان طرح آمارگیری از بافت خانه های روستایی­ گفت: از سال 84­ این طرح کلید خورده است؛​­امروز چهارمین دوره آمارگیری مسکن روستایی در کشور شروع شده و تا 21 آبان ماه ادامه دارد؛ در این طرح به طور نمونه از 184 روستای استان تهران نمونه گیری انجام می شود.

وی درباره عدم استقبال مردم از نوسازی بافتهای روستایی ­­افزود: بنیاد مسکن در تامین اعتبار برای پرداخت تسهیلات هیچ مشکلی ندارد اما به دلیل سخت گیری های برخی بانک ها برای اخذ ضامن بسیاری از روستاییان نمی توانند تسهیلات دریافت کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران درباره مشکل زمین روستای آتشکده شهرستان ری گفت: زمین های برخی از اهالی روستا موقوفی است که تفاهم نامه ای با سازمان اوقاف امضا کردیم تا هرچه سریعتر مشکل این افراد حل شود.

وی ادامه داد: اجاره این اراضی در گذشته 99 ساله بود که اکنون 3 ساله شده است مالکین باید با اوقاف به تفاهم برسند و اجاره سه ساله امضا کنند و بعد برای دریافت تسهیلات سند اعیانی دریافت کنند .

پرندوار مدیرکل امور روستایی شورای عالی استانداری گفت: یکی از ویژگی های طرح آمارگیری روستاییان این است که هر 5 سال یکبار اطلاعات جامع و بیشتری برای برنامه ریزی در اختیار ما قرار می گیرد این امر باعث می شود تا بتوانیم برای هر روستا برنامه ریزی مناسبتری داشته باشیم .

وی افزود: از روستاییان تقاضا داریم تا با آمارگیرانی که کارت شناسایی دارند همکاری های لازم را انجام دهند تا با جمع آوری آمار درست برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار