مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

باید حب اهل بیت (ع) را به جوانان بیاموزیم

حجت‌الاسلام علی شکری گفت: زنده نگه‌داشتن اربعین سالار شهیدان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اربعین فرصتی است تا ما به جوانانمان نیز حب اهل‌بیت (ع) را بیاموزیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،  حجت‌الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه موکب‌داری و پذیرائی از زائران اربعین سبقه دیرینه دارد و از آداب و سنت‌های پسندیده است، گفت: خادمان مروج اخلاق اسلامی و شیعی باشند.

وی بابیان اینکه خدمت‌رسانی به زائران نیز دارای اهمیتی بسزا است که موکب داران از اجر معنوی آن به‌خوبی برخوردار می‌شوند، افزود: هرچقدر معرفت مسلمانان نسبت به اهل‌بیت (ع) و سالار شهیدان بیشتر باشد به همان میزان کیفیت عزاداری‌ها مطلوب‌تر خواهد بود.

 حجت‌الاسلام علی شکری همچنین خواستار تقویت هماهنگی بین‌بخشی برای اطلاع‌رسانی مطلوب و آموزش همگانی، رعایت مباحث بهداشتی و خصوصا مسائل زیست محیطی در راستای استفاده از ظروف یک‌بار مصرف و غیره شد و تصریح کرد: باید از تمام ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی در آموزش‌ سفر اربعین استفاده شود تا زائران درباره نحوه مراقبت‌های لازم در سفر آشنایی کاما داشته باشند.

وی از موکب‌داران خواست تا زائران را نسبت به مراقبت از اموال خود راهنمایی کنند و تصریح کرد: احترام به مردم عراق به عنوان میزبان باید به صورت ویژه رعایت شود.

انتهای پیام / ز

خادمان موکب‌ها مروج اخلاق اسلامی باشند

برچسب ها: کربلا ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار