رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

ورود ۱۳ هزار معلم جدید به کلاس درس از مهر ۹۸/ سوالات آزمون استخدامی آموزش و پرورش نیازمند بازنگری است

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: 13 هزار مهارت آموز ورودی امسال از مهر 98 در کلاس های درس آماده تدریس هستند.

ورود ۱۳ هزار مهارت آموز ماده ۲۸ به کلاس درس از مهر ۹۸/ سوالات آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش نیازمند بازنگری استحسین خنیفر‌ رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره روند آموزش مهارت آموزان ماده 28 که از طریق آزمون استخدامی امسال در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدند، اظهار کرد: دوره‌‌های آموزشی مهارت آموزان از اول آبان ماه در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور برگزار خواهد شد و مهارت آموزان حدود یکسال در این دور‌های آموزشی شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: در دوره‌های مهارت آموزی دروسی چون پداگوژی، ‌روانشناسی تربیتی، ارزشیابی و کارورزی را دنبال مهارت آموزان می‌آموزند تا پس از آمادگی کامل در این دوره برای حضور در کلاس‌های درس آماده شوند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: دوره‌های مهارت آموزی امسال از آبان ماه آغاز و تا شهریور سال 98 ادامه پیدا خواهد کرد که حدود یک سال تحصیلی را شامل می‌شود چرا که معتقدیم دوره‌های چند هفته‌ای و یک ماهه برای تربیت معلم کافی نیست و مهارت‌آموزان باید دروس تخصصی و مهارت‌های معلمی را به طور کامل  و در طول زمان مناسب آموزش ببینند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان تک سناریو برای تربیت معلم اقدام نمی‌کند، گفت: با توجه به این رویکرد نه تنها تربیت معلم در قالب دروه‌های چهار ساله را دنبال می‌کنیم بلکه دوره‌های یکساله را برای مهارت آموزان را بر اساس ماده 28 دانشگاه در دستور کار داریم البته همچنان معتقدیم بهترین دانشجو برای تربیت معلم افرادی هستند که دوره‌های چهار ساله را می‌گذرانند.

گزینش مهارت آموزان ماده 28 اشکالاتی دارد

خنیفر درباره کیفیت روند برگزاری آزمون استخدامی و پذیرش مهارت آموزان گفت: طراحی سوالات و گزینش مهارت آموزان  سعی شده است مبتنی بر مسائل روان شناختی و بومی باشد البته در این زمینه اشکالاتی وجود دارد و گزارش‌هایی در به ما رسیده است که سعی می‌کنیم در این خصوص بازنگری داشته باشیم تا روند تربیت معلم از طریق جذب در دوره‌های یکساله بهبود پیدا کند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده 17 هزار پذیرفته شده آزمون استخدامی امسال از مهر 98 در کلاس‌های درس حاضر می‌شوند و چنانچه افرادی نتوانند آزمون صلاحیت حرفه‌ای که در انتهای هر دوره آموزشی برگزار می‌شود با موفقیت پشت سر بگذارند به صورت مشروط در کلاسی‌های درس حاضر تدریس را آغاز می کنند تا در آزمون جبرانی بتوانند گواهی صلاحیت حرفه‌ای را کسب کنند.

4200 ظرفیت خالی دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم

خنیفر درباره وضعیت تربیت معلم از طریق دوره‌های چهارساله گفت: از  ظرفیت در نظر گرفته شده برای امسال حدود 22 هزار دانشجو معلم جدید را جذب کردیم و 4200 ظرفیت خالی در 16 رشته دوره کارشناسی داریم.

وی ادامه داد: چنانچه آموزش و پرورش و سازمان سنجش آمادگی لازم برای جذب نیرو و  تکمیل ظرفیت را اعلام کنند در دانشگاه امکان پذیرش دانشجوی جدید را داریم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه بیشترین ظرفیت خالی در رشته‌های دانشگاه فرهنگیان مربوط به رشته آموزش ابتدایی است، اظهار کرد: آمادگی داریم تا از آبان یا بهمن امسال جذب دانشجویان را انجام دهیم تا چهارسال آینده معلمان بیشتری را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم.

خنیفر با تاکید بر اینکه کشور همواره به تربیت معلم نیاز دارد، گفت: هر چه معلم بیشتری به نظام تعلیم و تربیت وارد کنیم صرفا از کمیت به کیفیت بخشی روی آوردیم چرا که اکنون به دلیل کمبود معلم تراکم کلاس‌های درس بالاست و با تامین معلم مورد نیاز ‌می‌توانیم تراکم دانش آموزی را به حد استاندارد برسانیم.

وی اظهار کرد: بسیاری از فارغ‌التحصیلان برتر ما خارج از کشور زندگی  می‌کنند و امکان استفاده از علوم این افراد را به صورت وارداتی داریم اما معلمی حرفه‌ای است که نمی‌توانیم آن را وارد کنیم چرا که نیازمند آموزش‌های بومی است؛ هر تخصصی همچون پزشکی و مهندسی و سایر مشاغل امکان وارداتی بودن دارند اما حرفه معلمی فقط باید در داخل کشور به ثمر برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۱۷:۰۱ ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
داستان آستخدام کیلویی آموزش یاران نهضت دیگه چه صیغه ایه
جذب این عده در آموزش وپرورش خیلی بی عدالتیه
Iran (Islamic Republic of)
فادیا
۲۳:۱۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
سلام تو رو خداااا ب داد ما هم برسید ک رشتمون مدیریته ما چ گناهی کردیم آموزش و پرورش ما رو نمیخاد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۲۵ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
سلام امسال ازمون استخدامی اموزش وپرورش از کی شروع میشه
Iran (Islamic Republic of)
سلطانی
۱۲:۲۰ ۱۲ دی ۱۳۹۷
بنده از طریق آزمون استخدامی قبول شدم و آزمون ها و مصاحبه های سخت و خوبی گرفتن
بنده رو بخاطر صلاحیت بهتر به یک نفر که سهمیه ایثارگری داشت ترجیح دادند
در گزینش ما که پارتی بازی نبود، انشاالله همین روند همه جا باشه
Iran (Islamic Republic of)
کمیل
۲۲:۵۲ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
این آزمون های استخدامی که می زنن عین بی عدالتی هست و اصلا معلوم نیست بر چه اساس انتخاب میشن معلم ها
مصاحبه ها کاملا سلیقه ای هست و خیلی راحت پارتی بازی میشه
امسال با نمره علمی بالا قبول شدم و همه سوال های مصاحبه رو خوب جواب دادم، رزومه خوبی هم داشتم. اما کسی قبول شد که نمره علمیش نصف نمره من بود و یه نفر دیگه که توی مصاحبه از شدت استرس حالش بد شد.
واقعا ملاک چیه؟
اگه اینقدر کمبود معلم داریم چرا از قبول شده های استخدامی امسال استفاده نمیشه؟ چرا هر سال یه تعداد محدودی اعلام نیاز میشه و دوباره سال بعد یه تعداد کم دیگه؟ مگه عمر و وقت ماها تا این حد بی ارزشه که هر بار ماه ها وقت بزاریم و آخرش بی خود و بی جهت حذف بشیم؟
وقتی توی مدرسه ها تا این حد کمبود معلم وجود داره پس چرا امسال وضعیت قبولی این شکلی بود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
من دو سال است با مدرک دکترای غلوم تربیتی در استخدامی شرکت می کنم هر دو سال هم با وجود نمره بالا در آزمون کتبی، در مصاحبه رد می شوم چون در مصاحبه علنا بهم می گویند که علمت برای معلم شدن در مدرسه ابتدایی زیاد است. من حاضرم تعهد کتبی بدهم که همیشه در کلاس ابتدایی درس بدهم و حتی مدیر هم نباشم. ما چه گناهی کردیم که مدرک دکترا داریم و حتی در آموزش و پرورش هم جایی نداریم. آقای بطحایی لطفا رسیدگی فرمائید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
باید جلوی دعوت به کار مجدد معلمان بازنشسته در مدارس دولتی گرفته شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
باید جلوی دعوت به کار مجدد معلمان بازنشسته در مدارس دولتی گرفته شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
معلمی همش تعطیلن، همه جا هم محل اقامت برای مسافرت دارن. همیشه هم ناراضی هستن و غر میزنن. به داد کارگرها برسید
Iran (Islamic Republic of)
فردایی بهتر
۱۳:۵۱ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
سلام من مهندسی برق دارم ولی متاسفانه این رشته اشباع شده و خیلی کم کار گیر میاد.
میخوام بدونم میتونم واسه این دوره های مهارت اموزی شرکت کنم
یا به نحوه ای جذب بشم؟؟


امکان شرکت کردن فارغ تحصیلان دانشگاهی وجود داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
باید تو آزمون استخدامی با توجه به فراخوانی که میذارن شرکت کنید بعد از اینکه در آزمون قبول شدید می تونید در این دوره های مهارت آموزی شرکت کنید
Iran (Islamic Republic of)
پدر یه کنکوری مصاحبه داده امیدوار
۱۳:۳۲ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
یادم رفت بگم، تازه جالب اینکه زمان اعلام نتیجه نهایی برای اون رشته مجدداً یه سری رو برا مصاحبه دعوت میکنه و گزینش میکنه خب اگه ظرفیت تکمیل نشده از همون اونایی که قبلاً مصاحبه کردی و رته علمی کمتر نسبت به بقیه داشته و ظاهراً پذیرفته نشدن بردارید .
Iran (Islamic Republic of)
پدر یه کنکوری امیدوار
۱۳:۱۹ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
امسال چندبرابر ظرفیت برا مصاحبه دعوت شدن و مصاحبه خوبی هم دادن و امیدوار شدن اما پذیرفته نشدن چرا ؟ چون سنجش و آموزش و پرورش میخان گلچین کنن از میان خوبها بهترینو انتخاب کنن !!!! فکر نتیجه روانی اونو برا کنکوریا نمیکنن اگه رتبه علمی رو ندارن و یا رتبه شون کمه برا مصاحبه دعوت نشن تا با یه مصاحبه خوب الکی امیدوار بشن.
Iran (Islamic Republic of)
حسین شیرازی
۱۳:۱۳ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
سلام لطفا درباره علت اعتصاب این روزهای معلمان گزارش تهیه کنید، این وسط دانش آموزان ضرر میکنند
United States of America
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
صد هزار معلم بازنشسته می شوند 13 هزار جذب دارید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۱۲ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
واقعا اگر این همه معلم وجود داره پس چرا کلاس دخترم هنوز معلم نداره؟؟؟؟؟؟چون معلم انتقالی گرفته والان کلاس داره با یک معلم بازنشسته که حال نداره درس بده میچرخه.........هیچ کس جوابگو نیست ....نه مدیر نه منطقه نه اداره .........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
شیوه جذب معلم برای دانشگاه فرهنگیان.بسیار ناکارامد هست..
برای داشتن معلمین کارامد باید از فارغ التحصیلان دانشگاه استفاده شود.و در طی دوره حداکثر دوساله جذب شوند.چون بیشترش وقت و هزینه تلف کردن هست.تمام درسهایی که توی دوره مهارت آموزی ارائه میشود در دانشگاه با کیفیت بیشتر خوانده شده.
جذب از کنکور اون هم چند هزار نفر .نتیجش میشه این سیستم بی کیفیت و بی سواد.و هدر دادن وقت و هزینه.
یه بچه ۱۹ ساله وقتی از اول میدونه استخدام هست.بیمه داره.حقوق داره.سربازی هم نداره..دیگه نگران چیزی نیست که بابتش تلاش کنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۵ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
اتفاقا بهترین شیوه همینه که دانش آموزان18 یاله رو جذب کنن.الانم دوسالیه رتبه های خیلی عالی میزننش.مثل امسال که رتبه 2انسانی تربیت معلمو زد.بعدشم خیلی از ماده28 ها دانشگاه آزاد خوندن وهمچین آش دهن سوزی نیستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
دقیقا حرف شما درسته. استخدام باید از طریق آزمون استخدامی انجام بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
استخدام بر اساس شرط معدل دانشگاه فارغ التحصیلان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
چرا ی آدم پیدا نمیشه که از ظلم وزارت آموزش وپرورش در حق آموزشیاران نهضت سخنی بگه آموزش وپروزش بدلیل اقدام غیر قانونی در اجرای ماده 10 قانون 11542 تعیین تکلیف آموزشیاران مصوب سال 1388باعث ضایع شدن حق خیلی آموزشیاران نهضت وتحقیر آنها شده ،
آخرین اخبار