وزیر ارتباطات:

اتصال مدارس کشور به شبکه ملی اطلاعات/ چرا از شرکت‌های دیجیتال نباید سهمی در کشور داشته باشیم؟

آذری جهرمی از اتصال تمامی مدارس کشور به شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: ۱۳۶ هزار بازمانده از تحصیل را شناسایی کردیم.

مطالبه بدون مطالعه ثمری ندارد/ مشکل امروز کشور ناشی از عملکرد مسئولان است نه انقلاب اسلامی/ چرا نباید سهمی از شرکت‌های دیجیتال را در کشور داشته باشیم؟به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دومین روز از افتتاحیه نهمین دوره مجلس دانش آموزی با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و جمعی از مسئولان آموزش و پرورشی صبح امروز در ساختمان قدیم مجلس برگزار شد.


در این مراسم آذری جهرمی اظهار کرد: معمولا کسب علم که بیشتر می‌شود، انسان افتاده‌تر می‌شود اما معمولا کسی که صدایش بلندتر می‌شود؛ بیشتر دیده می شود و این فرهنگ غیر صحیحی است که رواج پیدا کرده است در حالی که باید به بطن صحبت ها توجه شود.

وی درباره دستاوردهای چهل ساله ایران ادامه داد: در کتاب آمریکای زمین گیر به تبیین دستاوردهای کشور مشخص است و می‌بینیم که عجز و لابه آمریکایی‌ها از ایران به چه خاطر است و در فحوای کلام این دستاوردها مشهود است.

وزیر ارتباطات خطاب به نمایندگان مجلس دانش آموزی، گفت: خیلی خوب است در کنار سخنوری سطح مطالعات را بالا ببرید چرا که در این سنین بهترین شرایط را برای دریافت مطالب دارید؛مطالبه بدون مطالعه موفق نمی‌شود و مسیر کشور را به جاهای غلطی می‌برد.

گفتیم جوانان مهم هستند اما در عمل جایگاه آنها کجاست؟

آذری جهرمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دوران بهار عربی گفت: ایشان خطاب به جوانان عرب فرمودند ایده‌هایتان را بنویسید که تحقق این امر برای ما هم کمک کننده است؛ امروز اگر خوب عمل نکردیم مشکل از انقلاب اسلامی نیست بلکه مشکل از من و امثال من است، حرف زدیم و گفتیم جوانان مهم هستند اما در عمل جایگاه آنها کجاست؟

عامل توسعه یافتگی نامتمرکز

وی با اشاره به اینکه فقط به حرف زدن نیست و باید عمل کرد، ادامه داد: نظام تصمیم گیری در سطح استان‌ها و نظام بودجه ریزی متمرکز عامل توسعه یافتگی نامتمرکز است.

وزیر ارتباطات با اشاره اهمیت به جوانان در حرکت‌های روبه جلوی کشور بیان کرد: از جهت نشاط و آزادگی جوان ارزشمند است و این جوان آغشته به مسائل سیاسی نیست، بنابراین حرفش را صریح می‌زند و این عامل مسیر حرکتی جامعه را درست نگه می دارد اما امان از آن موقعی که مسیر مطالبه‌گری عوض می شود.

چشم و هم چشمی را در مطالعه کردن به کار بگیریم

آذری جهرمی ادامه داد: پیشنهاد من به رئیس مجلس دانس آموزی این است که از ظرفیت مجلس برای ترویج مطالعه و ایجاد سکوهای آزاداندیشی استفاده شود؛ امروز در جامعه ما چشم و هم چشمی است اما چه اشکالی دارد این موضوع را درباره مطالعه کردن پیش بگیریم.

وی بیان کرد: امروزه جامعه دچار مطالعه کم است و برخی از این فرصت برای ترویج حرف‌های بی پایه و اساس سواستفاده می‌کنند.

وزیر ارتباطات به موضوع هوشمند مدارس اشاره کرد و گفت: هوشمندسازی صرفا استفاده از ویدئو پروژکتور نیست بلکه از سه لایه تشکیل شده است.

آذری جهرمی از اتصال تمامی مدارس کشور به شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: با استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات ۱۳۶ هزار بازمانده از تحصیل را به کمک آموزش و پرورش و وزارت رفاه شناسایی کردیم.

وزیر ارتباطات با اشاره به اقتصاد دیجیتال و کارکرد آن گفت: این اقتصاد دارای مفهومی مهم است که در آینده نه چندان دور حاکمیت شرکت‌های بزرگ فناوری اطلاعات را بر حاکمیت کشورها مشاهده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در تحول دیجیتال تمامی فعالیت‌های روزانه همچون سیستم حمل و نقل و کشاورزی می‌شود که برای این موضوع دو راهکار داریم ، یا حاکمیت‌ها جلوی این دیجیتال می ایستند یا اینکه چشم و گوش بسته به این عصر دیجیتال می پیوندند.

آذری جهرمی افزود: با توجه به این اوضاع چرا نباید سهمی از شرکت‌های دیجیتال را در کشور داشته باشیم که علاوه بر کشور سهمی از بازار جهانی داشته باشیم.

وزیر ارتباطات گفت: زیست بوم کشورها عامل مهمی در پیشبرد کارهاست و هر جوان می تواند در مراکز رشد به فعالیتی بپردازد؛ در این میان وظیفه ماست تا ظرفیت مراکز رشد را به حوزه فناوری اطلاعات تجهیز کنیم تا جوانان ما برای توسعه کشور کمک کند.

برای موفقیت باید مغزهای توانمند داشته باشیم

وی تصریح کرد: داشتن جایگاهی در دنیا به وجود انواع معدن در کشور وابسته نیست بلکه باید مغزهای توانمند داشته باشیم که اگر این مهم نباشد، موفقیتی نخواهیم داشت.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه فضای دیجیتال محیط چند نفعی است، گفت: امروز از ظرفیت مجلس دانش آموزی استفاده می‌کنیم و حتی می‌توانیم معاونان خود را به این مجلس بفرستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۱۱:۵۲ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
همه مسئولان سابقه کار بالای 35 دارند و جوانهای با استعداد بیکار و ....
آخرین اخبار