در نشست خبری مشترک؛

جعفری: مسئولان و ملت سوریه پایداری کردند و پیروز شدند/ معلم: همه کشور‌های جهان از پیروزی ما بر تروریسم بهره می‌برند

جعفری: در سفر خود به سوریه، ثبات را در این کشور لمس کردمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق، در کنفرانس مشترک خبری با ولید معلم، همتای سوری خود، گفت: در سفر خود به سوریه، ثبات را در این کشور لمس کردم. 

او ضمن تاکید بر لزوم توسعه روابط بین سوریه و عراق گفت: سوریه نه تنها از نظر جغرافیایی، بلکه از نظر انسانی، سیاسی و اقتصادی هم همسایه عراق است.

 وزیر خارجه عراق در ادامه گفت: مسئولان و ملت سوریه پایداری کردند در نتیجه به پیروزی رسیدند.

جعفری  با تاکید بر این که سوریه یکی از اعضای اصلی جامعه کشور‌های عربی است، بار دیگر از دمشق خواست به میان کشور‌های عربی بازگردد.

او افزود بازگشایی گذرگاه‌ها بین عراق و سوریه به زودی انجام خواهد شد؛ هر چند به علت اوضاع استثنائی، مدتی به تاخیر افتاده است.

ولید معلم نیز در این کنفرانس خبری گفت: وزیر خارجه عراق اکنون با تشویق کشور‌هایی مواجه می‌شود که با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب مخالفت می‌کردند.

وی افزود این کشور از هرگونه طرح کشور‌های عربی یا غیرعربی برای ایفای دوباره نقش خود در کشور‌های عربی و غیرعربی در منطقه استقبال می‌کند.

وزیر خارجه سوریه در ادامه گفت دمشق برای ارزیابی اجرای توافق روسیه و ترکیه در مورد ادلب به زمان نیاز دارد.

معلم در ادامه گفت: مقاومت ملت‌های عراق و سوریه و حمایت آن‌ها از نیرو‌های مسلح کشورشان این نتایج شیرین را به بار آورد. نتیجه‌ای که همه جهان از آن بهره می‌برند. تصور کنید زمانی را که داعش یا النصره - خدای ناکرده- در عراق یا سوریه پیروز می‌شد، در این شرایط چه بر سر اروپا و کشور‌های عربی و جهان می‌آمد؟ برادرم ابراهیم جعفری بر سفر به سوریه تاکید داشت و فکر می‌کنم از اینکه مشاهده کرد که زندگی عادی به سوریه بازگشته است خوشحال شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار