راه‌آهن مشترک کره شمالی و جنوبی تا اواخر نوامبر راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری یونهاپ از توافق کره جنوبی و کره شمالی برای آغاز اتصالات ریلی مشترک دو کشور تا اواخر ماه نوامبر خبر داد.

راه‌آهن مشترک کره شمالی و جنوبی تا اواخر نوامبر راه‌اندازی می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خبرگزاری یونهاپ روز دوشنبه گزارش داد مقامات کره شمالی و کره جنوبی برای آغاز راه‌اندازی اتصالات جاده‌ای و خطوط راه‌آهن مشترک دو کشور در اواخر نوامبر و اوایل دسامبر به توافق رسیدند.

بنا به گزارش خبرگزاری کره جنوبی، این توافق در مذاکرات بلندپایه میان دو کشوردر روستای مرزی  پانمونجوم بدست آمد. دو طرف به توافق رسیدند تا در اواخر اکتبر بررسی مشترک خطوط ریلی گییون‌گوی و در اوایل نوامبر خطوط ریلی دانگای را آغاز کنند.

پیشتر کیم چانگ سیک، معاون بخش امور خارجه وزارت راه آهن کره شمالی خاطرنشان کرد که این کشور پروژه  ارتباط ریلی مشترک با روسیه و کره جنوبی را توسعه خواهد داد و از کشورهای شبه جزیره کره به عنوان صاحبان این پروژه یاد کرد.

بر اساس بیانیه مشترک دو کشور که در روز دوشنبه منتشر شد، مقامات کره شمالی و جنوبی برای برگزاری مذاکرات نظامی در سطح عمومی در نزدیکترین زمان ممکن اعلام توافق کردند. در بیانیه مشترک دو کشور آمده است: کره شمالی و کره جنوبی تصمیم به برگزاری مذاکرات نظامی در سطح عمومی در آینده نزدیک گرفته و قرار است درباره موضوعات مربوط به پایان دادن به تنش نظامی مطابق با اعلامیه پانمونجوم و نیز ایجاد کمیسیون نظامی مشترک به بحث بپردازند.

اولین نشست رسمی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی در 27 آوریل در دهکده مرزی پانمونجوم برگزار شد. اوضاع در شبه جزیره کره پس از دیدارهای مون جائه این و کیم جونگ اون به طور قابل توجهی طی چندین ماه روند رضایت‌بخشی داشت. بر اساس بیانیه مشترک امضاء شده از سوی سران دو کشور، سئول و پیونگ یانگ بر سر اتخاذ اقدامات عملی برای ارتباط دادن خطوط ریلی در شبه جزیره کره به توافق رسیدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار