حضور سرمایه گذاران و تاجران چینی در مازندران

هیات تجاری و اقتصادی چین برای بررسی ظرفیت‌های اقتصادی و زیرساختی مازندران به این استان سفر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران گفت: اعضای این هیات هفت نفره متشکل از مقام‌ها و تعدادی از مدیران استان جیانگشی جمهوری خلق چین که در ایران و مازندران سرمایه گذاری دارند، برای بررسی ظرفیت‌های اقتصادی و زیرساختی مازندران به این استان سفر کردند.

وی نشست با مسئولان اقتصادی استانداری و بخش خصوصی مازندران، توسعه مبادلات تجاری استان‌های جیانگشی و مازندران و مذاکره برای سرمایه گذاری بخصوص در حوزه انرژی، راهها، پسماند را مهم‌ترین برنامه‌های سفر این هیات معرفی کرد.

معاون استاندار مازندران افزود: سرپرستی این هیات تجاری را خانم ون یانگ پنگ، معاون اقتصادی و بازرگانی استانداری جیانگشی برعهده دارد و ۶ مدیرحوزه‌های اقتصادی دولتی و شرکت‌های خصوصی نیز این هیات را همراهی می‌کنند.

بر اساس گزارش رسمی؛ تاکنون شرکت‌های چینی چهار مجوز سرمایه گذاری در مازندران دریافت کردند که طرح نیروگاهی با ظرفیت ۲۵ مگاوات با سرمایه گذاری ۱۵ میلیون دلار در دست اجرا و سرمایه گذاری درحوزه پسماند ساخت نیروگاه زباله سوز ساری با سرمایه گذاری ۳۰ میلیون دلاری با تعهد اجرای ۴۰ درصد را شرکت چینی عهده دار است.

جمهوری خلق چین ۲۲ استان دارد که جیانگشی با مرکزیت نانچانگ در جنوب شرقی این کشوربا ۴۳ میلیون نفر جمعیت، مهم‌ترین تولید کننده برنج، الوار و گیاه بامبو است.

انتهای پیام/آ

سفرهیات تجاری چین به مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار