رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان اصفهان عنوان کرد؛

رتبه امنیت غذایی ایران در بین 125 کشور جهان

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: رتبه امنیت غذایی ایران در بین 125 کشور جهان، 82 است و یکی از دلایل کسب این رتبه، هدر رفت بیش از حد محصولات کشاورزی در ایران است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حمیدرضا قلمکاری رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان اصفهان با اشاره به آمارهای سازمان جهانی غذا و کشاورزی (فائو) در خصوص امنیت غذایی جهان گفت امنیت غذایی مقوله بسیار مهمی است که یکی از ارکان توسعه پایدار به حساب می‌آید و بنا بر آمارهای موجود، جمعیت جهان تا سال 2100 میلادی به 11 میلیارد خواهد رسید و طبیعتاً مصرف مواد غذایی نیز در این افق افزایشی خواهد بود.

وی در ادامه افزود: تحلیل‌ها نشان می‌دهد تا سال 2050، نیاز برای تولیدات کشاورزی در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا 150 درصد افزایش می‌یابد و از این رو لازم است که از همین حالا، برنامه‌ریزی دقیق برای رفع نیازهای محصولات کشاورزی را شروع کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، محیط زیست و آب اتاق بازرگانی استان اصفهان همچنین تصریح کرد: حفظ امنیت غذایی کشور از مهم‌ترین الزامات است و باید از همین امروز به فکر آن باشیم.

قلمکاری در تعریف امنیت غذایی بیان داشت: دسترسی همه مردم در همه اوقات به غذای کافی برای داشتن زندگی سالم را امنیت غذایی گویند که پایداری و موجود بودن آن برای همه، دو ویژگی دیگر امنیت غذایی در هر کشوری است.

به گفته وی، رتبه امنیت غذایی ایران در بین 125 کشور جهان، 82 است و یکی از دلایل کسب این رتبه، هدر رفت بیش از حد محصولات کشاورزی در ایران است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان اصفهان در ادامه یادآور شد: در زنجیره تولید محصولات کشاورزی در مراحل کاشت تا برداشت، انبار، فرآوری و بسته‌بندی، از 130 میلیون تن تولید، بیش از 25 میلیون تن ضایعات ایجاد می‌شود که همگی ناشی از روش‌های نادرست استحصال، نگهداری و فرآوری این محصولات است.

 

انتهای پیام/م

 

صحبتهای رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان اصفهان درخصوص امنیت غذایی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.