وزیرکشور در مرز مهران:

رسانه های معاند به دنبال کم ارزش جلوه دادن راهپیمایی اربعین هستند/ هیچ درآمدی از اربعین برای دولت لحاظ نمی شود/پیاده روی اربعین از طریق رسانه های خارجی جهانی شود

رسانه های معاند به دنبال کم ارزش جلوه دادن راهپیمایی اربعین هستند/ هیچ درآمدی از اربعین برای دولت لحاظ نمی شود/پیاده روی اربعین از طریق رسانه های خارجی جهانی می شودوزیر کشور گفت: رسانه های معاند به دنبال کم ارزش جلوه دادن راهپیمایی اربعین هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛وزیر کشور  در نشست مشترک ستاد اربعین کشور و استان ایلام گفت: اقدامات ستاد اربعین در سال جاری نسبت به سال های گذشته قابل مقایسه نیست و اقدامات خیلی خوبی انجام شده است.

وی افزود: پس از اربعین سال گذشته تاکنون، جلسات مستمر ستاد اربعین کشور برگزار شده است و شرایط کنونی در مرز مهران نسبت به سال های گذشته مطلوب است.اقدامات دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در اربعین حسینی ارزشمند است.

رحمانی فضلی در ادامه تاکید کرد: راهپیمایی اربعین، یک نهضت سراسری و مذهبی است و واقعه عاشورا یک واقعه جهانی و بدون قید مکان و زمان است.

وزیر کشور اضافه کرد: رسانه های معاند با تبلیغ های سوء، سعی می کنند راهپیمایی عظیم اربعین حسینی را کم ارزش جلوه دهند اما اربعین حسینی و پیاده روی آن، یک حرکت حماسی و مذهبی است که در سال های گذشته نیز تمام نقشه های شوم دشمنان اسلام را خنثی کرده است.

وی تصریح کرد: باید برای جلوگیری از خروج زوار به مردم آگاهی داد و رسانه ملی مرجع اعلام برنامه های ستاد اربعین کشور است.

رحمانی فضلی گفت: هر چه زودتر کامیون های حامل مواد خوراکی که می خواهند در کشور عراق مستقر شوند،از مرز به سمت کشور عراق انتقال داده شوند تا شاهد تجمع کامیون ها در مرز نباشیم.

وزیر کشور تاکید کرد: هیچ درآمدی از اربعین برای دولت لحاظ نمی شود و بار اصلی اربعین بر دوش مردم است. دولت وظیفه دارد زیر ساخت ها را فراهم کند. مردم محور اصلی کار هستند و دولت کار تقویت موکب و ساماندهی آنان را دارد.

وی افزود: یکی از مشکلات مرز نبود سایه بان است که باید سایه بان در پایانه ایجاد شود و بدلیل اینکه هنوز موکب ها کاملا استقرار نیافته است، چند موکب بصورت موقت و فوری در خط صفر مرزی و قبل از ورود به خاک عراق در پایانه مرزی مهران استقرار یابد.

این مقام کشوری ادامه داد:طرح جامع و کلان اربعین تدوین شود و باید پایدار باشد و همچنین طرح تفصیلی اربعین باید تدوین و طی چند سال اجرا شود.

وی اضافه کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی، برای جلوگیری از مشکلات سال 95 در اربعین، اقدامات اولیه و پیش بینی های لازم صورت گیرد.

رحمانی فضلی در ادامه گفت: در مسیر ایلام به مهران، ایستگاه های فرهنگی ایجاد شود تا مردم با تردد در این مسیر، در فضای اربعین قرار گیرند، نهادهای فرهنگی، در مسیر ایلام تا مهران، با نصب احادیث و فضا سازی، کار فرهنگی انجام دهند.

وزیر کشور یادآور شد: مقام معظم رهبری در جلسه اخیر خود، مشوق برپایی باشکوه پیاده روی اربعین حسینی بودند.

وی تاکید کرد: باید با استفاده از رسانه های خارجی پیاده روی اربعین را بصورت جهانی پوشش داد.

رحمانی فضلی در ادامه افزود: از زائران اربعین حسینی انتظار می‌رود که نسبت به رعایت به قوانین و مقرات کشور عراق نهایت تلاش را داشته باشند.

وی به اقداماتی که توسط مسئولان ایلام و خوزستان و فرمانداران شلمچه و چذابه و مهران برای سهولت در تردد زائران اربعین انجام داده‌اند پرداخت و گفت: سطح هماهنگی‌ها در سطوح عالی است و امورات بهداشتی، امدادی، درمانی و پزشکی همراه با هماهنگی‌های وزارت خارجه سفر ایمن با لحاظ نمودن تمام شرایط را برای زائران اربعین امسال فراهم کرده است.

وزیر کشور با توجه به مراجعه 150 هزار نفری به مرزهای سه گانه و عودت آنان توسط عوامل انتظامی و امنیتی تاکید کرد و گفت: زائران بدون ویزا به مرزها مراجعه نداشته باشند که امکان خروج آنان بدون ویزا تحت هر شرایطی ناممکن و توسط عوامل انتظامی عملیاتی برگشت داده می‌شوند.

وی کسب هرگونه درآمد از راهپیمایی اربعین برای دولت را تکذیب و یادآور شد: این مراسم توسط مردم اداره می‌شود و دولت نقش پشتیبان مردم را دارد.

394کیلومتر فیبر نوری در مسیرهای منتهی به مرز مهران اجرا شده‌ است.

سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در نشست مشترک ستاد اربعین کشور و استان ایلام گفت: 102 کیلومتر راه که 44 کیلومتر از آن بزرگراه است در حال آسفالت و آماده سازی است.

وی افزود: 394کیلومتر فیبر نوری در مسیرهای منتهی به مرز مهران اجرا شده‌ است.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: 26 کیلومتر از طرح چهارخطه کردن مسیر ایلام به مهران در سه نقطه از اربعین سال گذشته تا کنون اجرا شده است.

استاندار ایلام ادامه داد: تونل اربعین در مسیر کرمانشاه به ایلام که مشکل روشنایی داشت در چهار روز آینده بازگشایی می شود.

وی اضافه کرد: بهسازی و آسفالت 4 کیلومتر و 500 متر از مسیر ترشابه به مهران که مشکلات زیادی برای تردد وسایل نقلیه داشت.

سلیمانی دشتکی افزود: پد آشیانه بالگرد در ایلام آماده شده است و امسال استفاده می شود.

استاندار ایلام در ادامه گفت: خروج زوار ایرانی از مرز مهران در شش ماه سال 96، 342 هزار و 918 نفر بوده است که در شش ماهه ابتدای سال جاری این میزان تردد به 343 هزار و 732 نفر افزایش یافته است.

وی افزود: آمار کل تردد در اربعین سال 96، دو میلیون و 64 هزار و 340 نفر بوده است.

استاندار ایلام گفت: موکب ها در اسکلت های ثابت مستقر کنند تا در اربعین سال های آتی ساماندهی موکب ها بصورت ثابت باشد.


استفاده از ظرفیت مردم مهران در خدمات رسانی به زوار

سلام امینی از نمایندگان مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک ستاد اربعین کشور و استان با حضور وزیر کشور، گفت: از ظرفیت مردم شهر مهران برای خدمات رسانی به زوار اربعین حسینی استفاده شود تا کنگره عظیم اربعین یک کنگره مذهبی مردمی شود.

وی همچنین از وزیر کشور خواست در جلسات دولت، تمام شهرستان های استان ایلام را جز مزایای مناطق جنگی محسوب کنند.

 

اتوبوس های مورد نیاز برای جابجایی زوار از پل زائر تا پایانه مرزی مستقر شوند

رسانه های معاند به دنبال کم ارزش جلوه دادن راهپیمایی اربعین هستند/ هیچ درآمدی از اربعین برای دولت لحاظ نمی شود/پیاده روی اربعین از طریق رسانه های خارجی جهانی می شودسردار فتحی زاده رییس قرارگاه ناجا در اربعین حسینی گفت: نصب علائم انتظامی و راهنمایی رانندگی در دستور کار قرار گیرد.

سردار فتحی زاده گفت: اتوبوس های مورد نیاز برای جابجایی زوار از پل زائر تا پایانه مرزی مستقر شوند.

وی افزود: با توجه به احداث کمربند غربی مهران و جلوگیری از مشکلات امنیتی، انسداد مرز باید تکمیل شود.

 

انتهای پیام/ب

 

برچسب ها: اربعین97 ، محرم97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
چرا هزینه های اربعین با ارز دولتی نیست؟