محسنی بندپی تأکید کرد؛

لزوم مشارکت پذیری بدنه هر سازمان با مدیران آن‌ها

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هر مدیری بتواند مشارکت پذیری بدنه کارشناسی درون ساختار اداری را با خود همراه کند، قطعا موفق است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آئین تجلیل از تلاشگران عرصه خدمت جشنواره شهید رجایی که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: اگر توسعه را هدفی مطلوب و دارای ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی تعریف کنیم، برای هدف گذاری کشور نیاز‌مند ابزار‌های ویژه‌ای هستیم.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی خوب مبتنی بر علم و شواهد، مدیریت و راهبرد عوامل و ابزار‌ها است و همچین یکی از ابزار‌ها و نیاز‌ها، نظام اداری منظم و منسجم است، افزود: ویژگی‌های یک نظام اداری عبارتند از همسونگر، پاسخگویی و شفافیت، اثر بخش و نتیجه گرا، شهروندمدار و مردم سالار، مشارکت جو و مشارکت پذیر، آینده نگر و هدفمند و شایسته سالار و دانش گرا است.

محسنی بندپی گفت: برای رسیدن به این ویژگی‌ها یقینا لوازم و امکاناتی نیاز است که اولین اقدام در نظر گرفتن نشاط اداری در سازمان‌ها، دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها است، همچنین بالندگی و پویایی سازمانی، بهره‌مندی از خرد جمعی و استفاده از بدنه کارشناسی در درون هر سازمانی می‌تواند ضرورت تحقق و دستیابی به ویژگی‌های یک نظام اداری مطلوب را فراهم کند.

وی با بیان اینکه هر کشور و سازمانی مجموع الجزایری از دستگاه‌ها بوده و از ساختار‌هایی نیز برخودار است، افزود: میزان موفقیت این دستگاه‌ها به اندازه‌ای است که ما زمینه رشد و بالندگی نیرو‌های انسانی در خور آن سازمان‌ها را شاهد باشیم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هر مدیری بتواند مشارکت پذیری بدنه کارشناسی درون آن ساختار را با خود همراه کند، قطعا موفق است.

وی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بزرگترین وزارتخانه اجتماعی در حاکمیت است، ادامه داد: تعاون باید از کسانی حمایت کند که دارای فکر و بلوغ و اندیشه هستند و از رانت و حمایت‌های ویژه‌ای برخودار نیستند.

محسنی بند پی تصریح کرد: راهبرد در مهارت آموزی امری است که بیش از هر زمانی به آن‌نیاز مندیم، درحالی که باید قبول کنیم در خصوص فارغ التحصیلان دانشگاهی نتوانستیم مهارت‌های علمی، فنی و تخصصی را در آن‌ها افزایش دهیم. حال داشتن سازمان فنی و حرفه‌ای بسیار قوی و کارآمد بیش از هر زمان دیگر ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه در زمینه راهبرد در حل آسیب‌های اجتماعی از طرف ما غفلت شده است، افزود: از عمق تعریف سلامت در خصوص سلامت اجتماعی و معنوی غفلت کردیم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه راهبری امور معیشتی طبقات خاص حائز اهمیت است، افزود: تحت پوشش بردن پشت نوبتی‌ها از جمله اقدامات خوب دولت در سال‌های اخیر بوده است، همچنین راهبری و حفظ حقوق کارگران را نیز باید انجام دهیم.

محسنی بند پی گفت: اقدامات صورت گرفته نشان دهنده آن است که به سمت ادغام واقعی 3 بخش رفاه، تعاون و کار حرکت می‌کنیم و این پیوند را می‌توان در راستای عدالت اجتماعی مدنظر قرار داد.

وی با بیان اینکه ضرورت چابک سازی در زیرمجموعه وزارت رفاه در دستور کار است، گفت: تلاش می‌کنیم بتوانیم در عمل به وظایف خودمان خدمات شایسته‌ای انجام دهیم که استقرار میز خدمت از جمله آن‌ها است.

محسنی بندپی تصریح کرد: عملکرد سازمان‌های زیرمجموعه در جشنواره شهید رجایی قابل توجه بوده و به معنای آن است که نسبت به سال ۹۵ جهش خوبی داشتیم و در شاخص‌های اختصاصی به دلیل دانش گرا بودن و بدنه تخصصی حائز رتبه خوبی شده‌ایم، اما همچنان باید برای ارتقای شاخص‌های عمومی بهینه سازی و چابک سازی را نیز انجام دهیم، چرا که باید این خط مشی برای امسال باشد که بهینه سازی و تحول اساسی را در شاخص‌های عمومی شاهد باشیم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه این وزارتخانه بزرگ اجتماعی به ۴۲ میلیون نفر در تامین اجتماعی،یک میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار روستایی در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و معلولان و سایر اقشار در سازمان بهزیستی ارائه خدمت می‌کند، افزود: گسترش تعاونی‌ها و کاهش فقر مطلق از دیگر سیاست‌های چند سال اخیر است و امیدواریم تا اقدامات اثربخشی را در این راستا شاهد باشیم.

محسنی بند پی در پایان گفت: کارکنان این وزارتخانه نسبت به سایر دستگاه‌ها از حقوق و مزایای پایین تری برخوردارند و امیدواریم انگیزه‌های کاری و عدالت در پرداخت حقوق و مزایا را در همه دستگاه‌های کشور شاهد باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت کار ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار