محسنی بندپی در جمع خبرنگاران خبر داد

گزینه پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیستم/ افراد با حقوق زیر ۳ میلیون تومان مشمول دریافت بسته‌های حمایتی

سرپرست وزارت کار گفت: اشخاصی که درآمد ماهانه آن‌ها زیر ۳ میلیون تومان باشد، مشمول دریافت بسته‌های حمایتی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انوشیروان محسنی بندپی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آئین تجلیل از تلاشگران عرصه خدمت در جشنواره شهید رجایی که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  یکشنبه هفته آینده رئیس جمهور وزرای پیشنهادی دو وزارتخانه رفاه و اقتصاد را به مجلس معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه تاکنون جزء گزینه‌های پیشنهادی نبودم، افزود: در شرایطی که با آن مواجه شدیم، دولت عزم و اراده جدی برای حمایت از اقشار نیازمند دریافت مساعدت‌های اجتماعی دارد و کار توزیع بسته حمایتی و جمعیتی یکشنبه هفته آینده به تصویب نهایی می‌رسد.

وی با بیان اینکه جمعیت بهره‌مند از این حمایت‌های اجتماعی هنوز نهایی نشده و پیش بینی ما این است تمام کسانی که درآمد ماهانه آن‌ها زیر 3 میلیون تومان است از این حمایت اجتماعی برخوردار شوند، عنوان کرد: با توجه به نظر رئیس جمهور میزان این بسته‌ها به گونه‌ای است که با توجه به افزایش قیمت‌ها و فشار‌های موجود بتواند تا حدودی یک جبران تکمیلی باشد، اما هنوز به رقم نهایی نرسیده ایم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تاخیر در تصویب بسته‌های حمایتی عنوان کرد: برای اینکه در مرحله اول اعلام عمومی بسیاری از افراد اعتراض نکنند که می‌توانستند از این بسته برخوردار باشند، اما حذف شدند، دقت و سرعت عمل مهم است.

محسنی بندپی تصریح کرد: یکشنبه آینده جمعیت برخوردار از بسته‌های حمایتی مشخص می‌شود و در حال حاضر عدد و رقم مستمری بگیران و بیمه شدگان تامین اجتماعی و افراد تحت تکفل مشخص است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه افرادی هستند که بیمه نیستند و ممکن است درآمدشان از مستمری که ما در امداد و بهزیستی پرداخت می‌کنیم نیز کمتر باشد، افزود: در پیش نویس مصوبه هیئت وزیران بندی آمده مبنی بر آن که آن دسته از افراد که تصور می‌کنند در این جمعیت لحاظ نشده‌اند، به کمیته امداد و سازمان بهزیستی مراجعه کنند.

وی ادامه داد: علت اینکه در ارائه بسته‌های حمایتی تأخیر افتاده این است که اطلاعات ما جامع نیست، اگر سیستم جامعی داشته باشیم، تصمیم سخت نیست و در حال حاضر از استراتژی‌های ما تکمیل پایگاه اطلاعات ایرانیان است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه دولت ۱۳.۵ میلیارد دلار برای تامین ۲۵ قلم کالای اساسی هزینه کرده است، تصریح کرد: در مراحل آتی حمایت های اجتماعی را دنبال می‌کنیم تا حداقل فشار به اقشار مردم وارد شود.

محسنی بندپی تاکید کرد: اقدامات خوبی در زمینه تامین مسکن مددجویان در حال انجام است و سال آینده هزارمین مسکن مددجویان تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۴ آذر ۱۳۹۷
چرا همه امکانات فقط برای کارمنداس، پس بقیه چی، کارمندا دو سه تاخونه دارن، خودشونم صاحبخونه ان، امثال ما که درآمدی نداریم، بیمه هم نداریم، مستاجریم صورتمونو باسیلی سرخ نگه داشتیم، چرا باید بهزیستی و کمیته امداد ثبت نام کنیم آبرومونو ببریم، چرا به همه کارت یارانه ها پول سبد حمایتی رو نمیربزین، مگه فقط گرونی برای کارمندا و بازنشسته هاس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۰۱ آذر ۱۳۹۷
کسایی که نه بیمه دارن نه عضو نهادی هستن چی ماهی ۱۲۰۰ میگیرم خرج دو نفر نمیشه
Poland
حسین بلوچ
۱۱:۱۱ ۲۹ آبان ۱۳۹۷
حقوق ماهانه من پانصد تومان است هنوز مشمول دریافت سبد کالا نشدم چه کارکنم کجاثبت نام کنم .‌.میشه راهنمایم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
افراد بالای سه میلیون حقوق با توجه سن شان گرفتاری ومشکلات و ........ بیشتری دارند. ملاک فقط در امد نباشد .فرزند دانشجو.دختروپسر دم بخت.مریضی بیشتر و........ لطفا فکر کنید////
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
زیر سه میلییون افراد تحت تکفل کجای این فرمول حساب شدن که حقو ق زیر سه میاییون ملاک قرار دادن من خودم سه تا دانشجو دارم یه دبیرستانی یه بالای سه میلییون میگیرم بعضی هم از ما وضعیتشون بغرنجتره
آخرین اخبار