ایران؛ ششمین کشور تولید مقاله در حوزه نانو/ اعطای کرسی تاریخ طب سنتی به ایران از سوی سازمان یونسکو

دبیر کرسی تاریخ طب سنتی یونسکو گفت: علم نانو حدود ۱۰ سال وارد کشور شده و ایران ششمین کشور تولید مقاله در حوزه نانو است.

خبرنگار: جنیدی/به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا شمس اردکانی دبیر کرسی تاریخ طب سنتی یونسکو عصر امروز در مراسم نشست تخصصی تغذیه که به مناسبت روز جهانی که در دانشکده طب سنتی علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: بیش از هزار سال قبل ایران سردمدار علم و دانش بوده و چشم دنیا به دستان دانشمندان ایرانی بود اما از 400 سال قبل تا به امروز چشم ما به دنیای بیرون و دانش دانشمندان خارجی است.

وی ادامه داد: فرزندان امروز شناخت کافی بر موضوع نانو دارند و هیچ اطلاعاتی در زمینه طب سنتی و سفره‌های قدیمی ایران زمین ندارند که البته باید در اینجا بگویم که علم نانو در حدود 10 سال وارد کشور شده است و ایران ششمین کشور تولید مقاله در حوزه نانو است.

شمس اردکانی ادامه داد: ما در هزار سال گذشته ذرات نانو را تولید می‌کردیم ولی چون امروزه این علم از خارج آمده برای ما بسیار اهمیت دارد.

وی تأکید کرد: زمانی هر شهری از ایران سفره خاص خودش را داشت اما امروزه همه نوع غذا در سفره‌های غذا یکسان شده است و اکثرا از غذای فست و فود ایرانی استقبال می‌شود.

لزوم احیای سفره‌های ایرانی

دبیر کرسی تاریخ طب سنتی یونسکو با اشاره به لزوم احیای سفره‌های ایرانی، افزود: 700 سال است که کشورهای اروپایی کتاب طب قانون ابوعلی سینا را به دلیل نوآوری در دانشگاه‌های خود تدریس می‌کنند و کتاب الحاقی رازی به 17 زبان دنیا ترجمه شده است.

وی گفت: یونسکو یک کرسی تاریخ طب سنتی به ایران داده است و این مسئله نشان دهنده موضوع تغذیه است.

شمس اردکانی یادآوری کرد: مسئله تغذیه تأثیری بالا در سبک زندگی سالم دارد و ما در این حوزه دانشمندان قدیمی زیادی داریم که متأسفانه آنها را کنار گذاشته‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۲۰:۱۶ ۲۴ مهر ۱۳۹۷
به نظر من اسم طب سنتی برای استفاده از بیواکتیوها کاملا" غلط است امروزه بهترین دانشگاهای دنیا در حال تحقیق در مورد بیواکتیوها یا زیست فعالهای گیاهی و جانوری به منظور درمان و پیشگیری بیماریها هستند.مزیت کشور ما در این مورد بسیار بالا است.
آخرین اخبار