علیخانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تصمیمات جزیره‌ای بزرگترین معضل مدیریت شهری/ تغییر ساعات کاری بر کاهش ترافیک اثرگذار است

عضو شورای شهر تهران گفت: تصمیمات جزیره‌ای از بزرگترین معضلات شهرداری است و به معنای واقعی مدیریت یکپارچه نداریم.

کاظمی/تصمیمات جزیره‌ای بزرگترین معضل مدیریت شهری/ تغییر ساعات کاری بر کاهش ترافیک اثرگذار استمحمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی که در دو هفته آغازین مهر اعمال شد و سپس با رهاسازی آن وضعیت ترافیک شهر به حالت سابق بازگشت، اظهار کرد: اعمال هیچ نوع محدودیت ترافیکی بر عهده شورای شهر نیست.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با بیان اینکه برخی از اقدامات مقطعی است و می‌توان به صورت موقت آن‌ها را ایجاد کرد، گفت: بعضی از محدودیت‌ها را می‌توان برنامه‌ریزی و به صورت مصوبه اجرایی و دائمی کرد که موضوع ساعت حرکت خودروها و شروع به کار دستگاه‌ها و صنوف مختلف از همین دسته است، تا ما از این طریق شاهد خروج همزمان خودروها نباشیم.

وی با بیان اینکه بارها تجربه شده است که با تغییر ساعت کار دستگاه‌ها ترافیک شهر هم تغییر می‌کند، گفت: این‌ موارد تجربه‌های موفقی بودند و می‌توانند به صورت دائمی هم اجرا شوند، اما متأسفانه مرجع تصویب این قوانین شورای شهر نیست و اگر ما مسئول بودیم، حتما آن را در دستور کار قرار می‌دادیم.

علیخانی تأکید کرد: تصمیمات جزیره‌ای در مدیریت شهری از بزرگترین معضلات ما است و به معنای واقعی مدیریت یکپارچه نداریم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با بیان اینکه تأکید ندارم که همه اختیارات به شهردار داده شود، تصریح کرد: اختیارات باید بر عهده یک دستگاه باشد، تا بتواند با مدیریت یکپارچه مشکلات را حل کند، اما متأسفانه تصمیمات به صورت جزیره‌ای گرفته می‌شود.

وی با اشاره به رویکرد مدیریت شهری سابق نسبت به مدیریت یکپارچه شهری، خاطر نشان کرد: قالیباف هم بارها گفته بود که باید مدیریت شهری یکپارچه شود و این حرف کاملا کارشناسی است.

علیخانی با تأکید بر اینکه کار درست این است که همه اختیارات مدیریت شهری بر عهده یک دستگاه بوده و پاسخگو هم باشد، گفت: متأسفانه چون روش کار به این شکل نیست، شاهد مشکلات فراوانی هستیم.

رئیس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به اینکه محدودیت‌های ترافیکی را شورای ترافیک وضع می‌کند، تصریح کرد: پس شورای شهر برای چیست؟، مردم برای چه نماینده انتخاب کرده‌اند؟

علیخانی گفت: بنابراین تداوم محدودیت‌های ترافیکی همچون آغاز مهر می‌تواند اثرگذار باشد و لازمه آن برخورداری از مدیریت یکپارچه شهری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار