هشدار انگلیس درباره وقوع حملات سایبری قریب‌الوقوع علیه این کشور

مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس درباره وقوع حملات سایبری قریب الوقوع علیه این کشور هشدار داد.

هشدار مقام انگلیس درباره وقوع حملات سایبری قریب‌الوقوع علیه این کشوربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسکای نیوز، مرکز امنیت سایبری انگلیس اعلام کرد تردید اندکی درباره وقوع یک حمله سایبری مهلک علیه این کشور در آینده نزدیک وجود دارد.

مرکز امنیت سایبری انگلیس در دومین بررسی سالانه خود که امروز منتشر شد، درباره وقوع حمله سایبری قریب الوقوع در این کشور هشدار داد و اعلام کرد طی دو سال گذشته بیش از ۱۰ حمله سایبری در هفته علیه این کشور صورت گرفته که اکثریت این حملات به کشور‌هایی برمی‌گردد که به نوعی با انگلیس خصومت دارند.

بنا به اعلام مرکز امنیت سایبری انگلیس از سال ۲۰۱۶ تاکنون یک هزار و ۱۶۷ حمله سایبری علیه این کشور صورت گرفته که ۵۵۷ مورد آن در ۱۲ ماه گذشته به وقوع پیوسته است.

بنا بر اعلام کیاران مارتین، رئیس مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس این حملات توسط هکر‌هایی که مورد حمایت دولت‌های کشور‌های مخالف انگلیس هستند، صورت گرفته است. مارتین تاکید کرد این گروه‌ها بیشترین تهدیدات سایبری علیه امنیت ملی انگلیس هستند.

بنا به گفته رئیس مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس در حال حاضر تردید اندکی وجود دارد که طی سال‌های آتی انگلیس با چنین حملاتی در سطح ملی روبرو شود.

بزرگترین حمله سایبری صورت گرفته به انگلیس مربوط به حمله به سرویس سلامت همگانی این کشور، ان اچ اس، بود که بنا به اعلام مرکز امنیت سایبری این کشور تبعات بسیاری را متوجه بخش عمده‌ای از جمعیت، اقتصاد و دولت کرد. همچنین براساس اسنادی که به دست اسکای نیوز رسیده، در سال ۲۰۱۷ (سال گذشته میلادی)، وزارت دفاع انگلیس در دست کم ۳۷ مورد نتوانسته است از اطلاعات محرمانه و حساس این وزارت‌خانه محافظت کند.

اوایل این ماه نیز جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس سرویس امنیت روسیه را متهم به حملات سایبری علیه سازمان‌ها و موسسات تجاری، رسانه‌ای، ورزشی و سیاسی این کشور کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: حمله سایبری ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار