سلامت روان جوانان و نوجوانان جهان در حال تغییر، شعار هفته سلامت روان

رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز شعار هفته سلامت روان را "سلامت روان جوانان و نوجوانان جهان در حال تغییر" عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهرداد شریفی، رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز در راستای شعار هفته سلامت روان پیامی را به شرح ذیل صادر نمود و به تشریح مواردی در این خصوص پرداخت.

وی بیان داشت: جوانان و نوجوانان سرمایه های انسانی هر جامعه ای هستند که پویاترین و شاداب ترین گروه جامعه را تشکیل می دهند که طی 25 سال گذشته اطلاعات جدید و فناوری های ارتباطی تغییرات زیادی کرده است و افراد تعاملات زیادی با دنیای اطراف خود دارند .

شریفی تصریح کرد: براساس گزارشات جهانی حدود ۵۶/۷ درصد از جمعیت ایران در سال 2016 میلادی از اینترنت استفاده می کرده اند که این رقم ایران را در جایگاه سیزدهم در بین کشورهای دنیا قرار داده است و استفاده از اینترنت و فضای مجازی جزء گریز ناپذیر زندگی مدرن امروز است که تاثیر منفی آن بر جوانان و نوجوانان به شکل ایجاد اختلالات افسردگی و اضطراب، اختلالات خواب، اعتیاد به اینترنت، کندی رشد مغز ، بی تحرکی و نبود نشاط در میان جوانان و نوجوانان مشاهده می گردد.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز افزود: در بحث خانواده ها کم رنگ شدن نقش نظارتی آنان و به خطر افتادن حریم خصوصی و اختلال در شخصیت جوانان و نوجوانان و شکاف بین نسل ها مشکلاتی را در روابط میان فردی والدین و نوجوانان ایجاد نموده است .

وی اظهار داشت: در این زمینه جوانان و نوجوانان تاب آوری خیلی کمرنگ شده و جوانان و نوجوانان بی حوصله و زود خسته و کم طاقت شده اند و تحمل چالش های موجود در زندگی را ندارند و زود از کوره در می روند .

مهرداد شریفی گفت: با توجه به کم تحرکی و ایجاد بیماری های قلبی و عروقی و اثر منفی بر سبک زندگی این گروه باید راهکارهای اندیشید که نشاط و سر زندگی و تحرک به زندگی جوانان و نوجوانان باز گردد که بعضی از راهکارهای پیشنهادی عبارتند از:

استفاده صحیح از اینترنت
حمایت عمیق عاطفی والدین از نوجوانان
ایجاد ارتباط موثر و همدلی بین والدین و جوانان
شناسایی نقاط قوت و استعداد یابی جوانان و نوجوانان و پرنگ کردن و بها دادن به آن ها توسط والدین و مربیان مدارس
تبعیض قائل نشدن بین فرزندان توسط والدین
آموزش مهارت های زندگی به جوانان و نوجوانان که شامل؛ مهارت حل مسئله، مدیریت خشم، مدیریت استرس و مهارت نه گفتن است.

شریفی بیان کرد: امیدوارم که نشاط و سر زندگی و تحرک و بازی های گروهی در میان جوانان و نوجوانان دوباره رونق گیرد و جوانان این آینده سازان کشور جامعه ای توانمند و پویایی را رقم بزنند .

انتهای پیام/گ

خطرات فضای مجازی در کمین جوانان و نوجوانان

برچسب ها: بهداشت ، سلامت روان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار