عصر امروز؛

مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهید همدانی برگزار شد

مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت شهید حاج حسین همدانی شامگاه سه شنبه برگزار شد.

مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهید همدانی شامگاه برگزار شدبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت شهید حاج حسین همدانی شامگاه سه شنبه 24 مهرماه با حضور مقامات لشکری و کشوری در بنیاد شهید مدنی برگزار شد.

علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم در تشریح خصوصیات شهید همدانی گفت: از ویژگی‌های شهید همدانی، شجاعت ایشان بود، نه فقط ایشان از رزم و جنگ ترسی نداشت، بلکه از مواجه با هیچ سختی و مشکلی نمی ترسید. ویژگی دیگری که در شهید همدانی برجسته بود، کرامت وی بود؛ این شهید والامقام مقام از پول تا وقت خود را نه فقط به یک عده خاص که به همه انسان ها می بخشید.

رئیس بنیاد شهید مدنی با اشاره به اینکه شهید همدانی، فرد مظلومی بود، افزود: ایشان برخلاف بسیاری از افراد، تلاش زیادی می‌کرد تا مطرح نشود؛ خیلی گمنامی را دوست داشت. ایشان فرمانده و سرلشکر زبر دستی در سوریه بود؛ با آنچنان اخلاصی در مراسمات مذهبی از وقایع سوریه می‌گفت که انگار یک سرباز ساده در سوریه بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شهید همدانی ارادت ویژه ای به ولی فقیه خود داشت؛ اظهار کرد: به حضرت امام خمینی، حتی در زمانی که ایشان در تبعید بودند، ارادت ویژه ای داشت و پس از انقلاب هم برای اجرای فرامین حضرت امام، تمام وجودش را وقف سپاه کرد.

آقا محمدی با تاکید بر اینکه شهید همدانی بسیار اهل تعبد و شب زنده‌داری بود، یادآور شد: به همین خاطر از اینکه خداوند توفیق شهادت را به او نداده است؛ بسیار ناراحت بود. به هر حال هر کسی جذب چیزی می شود؛ برخی به دنبال پول و برخی به دنبال مقام اند. افرادی همچون شهید همدانی در زندگی جذب خدا می شوند و دائماً به دنبال رسیدن به او هستند..

همچنین سید محمد حسن ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران هم در این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام حسن مجتبی و تقارن آن با سومین سالگرد شهادت شهید حاج حسین همدانی گفت: از آیات قرآن کریم می توان دو معنای متفاوت در رابطه با انسان صالح دریافت کرد؛ که این دو معنا در عین تفاوت ظاهری، کاملا با یکدیگر هماهنگ اند. انسان‌هایی که راه سعادت را می پیمایند و از شخصیت والا و ثابتی برخوردار هستند؛ آنها در عین ثبات شخصیت، به سوی فضل حقیقی در تکامل هستند.

ابوترابی فرد با اشاره به اینکه شهید همدانی تصمیم گرفت با خانواده به سوریه هجرت کند، اظهار کرد: خوشا به حال کسانی که دائما در حال هجرت به سوی خدا هستند. حضرت امام خمینی اگر مهاجر دائمی به سوی خدا نبود هرگز نمی‌توانست بگوید با روحی شاد و ضمیری امیدوار به سوی جایگاه ابدی سفر می کنم.

ابوترابی فرد یادآور شد: هجرت به سوی خدا مقدمه جهاد است. اگر کسی مهاجر به سوی خدا نباشد، نمی‌تواند در راه خدا جهاد کند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
عجب دلاوری از دستمون رفت
روح شهدا شاد یادش گرامی
آخرین اخبار