دادستان کل کشور:

امنیت جامعه ،خط قرمز دستگاه قضایی است

دادستان کل کشور گفت: با کسانی که به بهانه‌های مختلف بخواهند امنیت کشور را به مخاطره بیندازند بشدت برخورد می‌کنیم.

امنیت جامعه ،خط قرمز دستگاه قضایی است /فعالیت ۳۹۴ دادستان در کشوربه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین  ؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در آیین معارفه دادستان عمومی و انقلاب قزوین با بیان اینکه تحقق عدالت در کشور نیازمند رعایت قانون از سوی همگان است، اظهار کرد: لازمه تحقق عدالت این است که همه مردم و مسئولان قانون را رعایت کرده و مدیران در مرز قانون حرکت کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۳۹۴ دادستان گفت:دادستان‌های مراکز استان‌ها باید اشراف کامل به مسائل استان داشته باشند و این مهمترین ملاک، در انتخاب دادستان هاست.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری افزود: در شرایط امروز کشور، مدیران باید با تلاش و همدلی، زمینه خدمت به مردم و سربلندی کشور را فراهم کنند.

وی دادستان را شمیشر بُرنده دستگاه قضایی برای اجرای عدالت توصیف کرد و افزود: اجرای عدالت تنها برعهده دستگاه قضایی نیست هر چند این دستگاه مرجع رسیدگی به دعاوی است، ولی اجرای عدالت، همراهی همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.

دادستان کل کشور اضافه کرد: دادستان مدافع حقوق عامه است و به عنوان مدعی العموم باید از طرف عامه مردم مطالبه گری کند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: اگر قاضی عادل نباشد، نشستن بر صندلی عدالت، به معنای ظلم به جامعه است.

وی با تاکید بر اولویت بندی مصادیق حقوق عامه اضافه کرد: خیانت بزرگی به سرمایه‌های ملی ما به عنوان مصادیق حقوق عامه، وارد شده است و در این زمینه دستگاه قضا و سازمان امور اراضی، منابع طبیعی باید جوابگو باشند.

دادستان کل کشور از دادستان جدید قزوین هم خواست روند عدالت محور و مطالبه گر دادستان پیشین را ادامه داده و در اعتمادزایی بیش از پیش جامعه بکوشد.


انتهای پیام/

 

برچسب ها: دادستان ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.