بررسی طرح راه اندازی سه موزه در خراسان شمالی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: طرح راه اندازی سه موزه در استان در دست بررسی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان   از  بجنورد؛  حبیب یزدان پناه مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: گشایش موزه ملی پول توسط بانک ملی در دست پیگیری است که انشاالله در آینده نزدیک تاسیس خواهد شد.

وی افزود: برای راه اندازی موزه مفاخر و مشاهیر در تفرجگاه ملی بش‌قارداش بجنورد جلساتی با دکتر شادلو گذاشته شده است همچنین تاسیس موزه ارتش نیز با پیگیری‌های انجام شده با این نهاد و شهرداری در دست اقدام است.

یزدان پناه با اشاره به این که در بخش مناطق با قابلیت پر پتانسیل برای جذب توریست برای ارگ بلقیس ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده است ، افزود: در حوالی معصوم‌زاده بجنورد عملیات کاوش انجام شده است و تعدادی تنور و دیوار کشف شده است.

یزدان پناه با اشاره به کشفیات یگان حفاظت میراث فرهنگی گفت: ۶۵۵ مورد کشفیات ، دستگیری ۴۱ نفر و ۱۴۰۰ مورد بازرسی انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با بیان این که بیش از نیمی از فعالان حوزه صنایع دستی استان قشر متوسط جامعه هستند ، اظهار کرد: ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان برای تقویت این حوزه اختصاص داده شده است که هم اکنون هزار و ۲۴۰ نفر از فعالان این عرصه بیمه شدند.

وی افزود: ۴ مهر اصالت یونسکو ، ثبت ملی ۵۱ اثر ، تشکیل کارگروه برندسازی صنایع دستی و چاپ و انتشار دو کتاب از دیگر اقدامات در این زمینه است.

یزدان پناه گفت: همچنین بجنورد در مراسمی با حضور نمایندگان مجلس از نماینده یونسکو، شهر گلیم و سفره کردی عنوان گرفت.

وی سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد را عاملی موثر برای جذب گردشگر اعلام کرد و افزود: برای معرفی استان و جذب گردشگران، از مبادی ورودی تا خروجی استان، اسکان و ایاب و ذهاب برای تورلیدر‌ها و مدیران آژانس‌های مسافرتی تامین می‌شود.

یزدان پناه افزود: برای افزایش طرح و ایده، استارت آپ برگزار شده و ۴۰ طرح بوم گردی موجود است و امیدواریم در خرداد ماه آینده به ۱۰۰ طرح برسد.

وی با اشاره به مشکلات منطقه گردشگری ایوب بجنورد گفت: با اداره کل اوقاف جلساتی برگزار شده و برای بهبود شرایط این منطقه، تقسیم کار و وظایف انجام شده است.

وی گفت: در بخش تخت‌های اقامتی ۳ درصد رشد داشته ایم که ۸۷۷ تخت آماده برای میزبانی از گردشگران وجود دارد همچنین ۱۲ پروژه در حال ساخت است.

وی اظهار کرد: در سال گذشته اعتبار ۳۰۰ میلیون تومانی برای طرح دهکده گردشگری عشایری در منطقه شیروان اختصاص داده شد، اما به علت کافی نبودن این اعتبار، بازگشت داده شد که پیگیری می‌شود تا در سال جاری اعتبار کافی جذب شود و به مرحله اقدام برسد.

انتهای پیام/ ب 

ثبت ملی ۵۱ اثر میراث فرهنگی خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.