انگشت‌های مصنوعی به کمک انسان‌ می‌آیند +فیلم

حرکات این انگشت‌های رباتیک بسیار به انگشت‌های واقعی شباهت دارد. آن‌ها به به کسانی که انگشت‌هایشان را از دست داده اند کمک می‌کنند تا کارهای خود را مانند قبل انجام دهند.

انگشت‌های مصنوعی به کمک انسان‌ می‌آیند +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علم پزشکی همیشه در حال پیشرفت است و هدف آن درمان همه بیماری‌ها است. پزشکان برای افرادی که دچار نقص عضو شده اند، اعضای مصنوعی می‌سازند. از پا گرفته تا چشم، همگی دارای عضو مصنوعی هستند و می‌شود آن‌ها را جایگزین کرد. اما این اعضای مصنوعی کارایی اعضای اصلی را ندارند. این جاست که علم رباتیک به یاری پزشکی می‌آید.

این انگشت‌های مصنوعی جدید، رباتیک هستند. آن‌ها توانایی این را دارند که به طرز خارق‌‍‌العاده‌ ای حرکات انگشت‌ها را تقلید کنند. این کار آنان باعث می‌شود افرادی که انگشتان خود را از دست داده اند یا از کودکی آن‌ها را نداشته اند بتوانند با استفاده از این انگشتان رباتیک بار دیگر کارهای خود را به صورت مستقل و بدون مشکل انجام دهند.

البته این ربات صرفا جهت آسان کردن کارهای این افراد ساخته شده است و استفاده از آن‌ها دلیلی بر ناتوانی افراد در انجام کارها نیست. در فیلمی که ادامه آمده است فردی را مشاهده می‌کنید که بدون داشتن انگشت دست در حال تلاش برای بازی با توپ است. هنگامی که از این انگشت مصنوعی استفاده می‌کند، راحت تر می‌تواند توپ‌ها را بگیرد.

این انگشت مصنوعی توسط شرکتی به نام Naked Prosthetics ساخته شده است. این وسیله به صورت سفارشی ساخته می‌شود و توانایی یاد گرفتن حرکات کسی که قرار است از آن استفاده کند را دارد. در قسمتی از فیلمی که در ادامه مشاهده می‌کنید فردی را مشاهده می‌کنید. این فرد از کار با چنین دستگاهی ابراز رضایت کامل می‌کند و می‌گوید: باورم نمی‌شود زمانی که می‌خواستم وارد ماشینم شوم به راحتی کلید را با دست راستم گرفتم و استارت زدم . اگر این جادو نیست، پس چه چیزی است.

این دستگاه کارایی را افزایش می‌دهند. زمانی که در حال انجام چند کار اداری هستید یا کارهای روزانه خود را انجام می‌دهید این دستگاه به شما کمک می‌کند که راحت‌تر آن‌ها را انجام دهید. کارهایی که نیاز به سطح بالایی از مهارت دارند. در ادامه فیلم آن را مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید: سرعت Venom F5 به 311 مایل بر ساعت خواهد رسید + تصاویر


انتهای پیام/

انگشت رباتیک

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار