بیمه با افراد مشمول خدمت سربازی چه برخوردی دارد؟

دوران خدمت سربازی تمامی بیمه شدگان تأمین اجتماعی به موجب قانون جزء سوابق بیمه‌ای آنان محسوب می‌شود.

بیمه با افراد مشمول خدمت سربازی چه برخوردی دارد؟

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به موجب قانون، دوران خدمت سربازی تمامی بیمه شدگان جزء سوابق بیمه‌ای آنان محسوب می‌شود. مشروط بر اینکه؛

- رابطه بیمه‌ای فرد با سازمان تأمین اجتماعی برقرار باشد.
- حق بیمه دوران مذکور پرداخت شده باشد.
- در صورتی که بیمه شده قبل از تاریخ تقاضا حداقل ۲ سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد.
- درخواست توسط متقاضی ارائه شده باشد.

همچنین نحوه پرداخت حق بیمه دوره سربازی به دو دسته تقسیم می‌شود:

1- کسانی که قبل از تاریخ ۱۳۸۳/۱/۳۰ (طبق قانون اصلاح تبصره ماده ۱۴ قانون کار و الحاق یک تبصره به آن) خدمت سربازی را گذرانده‌اند که از این افراد حق بیمه‌ای دریافت نمی‌شود، به شرط آن که قبل از رفتن به سربازی اشتغال داشته و حق بیمه به سازمان پرداخت کرده‌اند و پس از سربازی نیز مشمول بیمه تأمین اجتماعی باشند.

2-کسانی که پس از تاریخ مذکور به خدمت سربازی اعزام شده‌اند که از این افراد ۷ درصد از بیمه دوران خدمت به عنوان سهم بیمه اخذ و سهم کارفرما نیز توسط دولت تأمین می‌شود.

گفتنی است؛ حق بیمه مربوط به دوره خدمت سربازی۳۰ درصد میانگین حقوق و دستمزد دو سال قبل از درخواست است که ۷ درصد آن را بیمه شده و مابقی آن توسط دولت پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بیمه ، تامین اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۱:۰۹ ۱۰ دی ۱۳۹۹
باسلام اونی که میگیدقبل سربازی بیمه داشته باشه مثل من اون شرط راندارم وسال۷۳خدمتم تمام شده والعان هم‌شاغلم‌با۲۵سال سابقه‌مفیدخوب مثل بیمه خدمات درمانی بدون شرط دوسال سربازی رابیاوریدجزء‌خدمت نمیگید.
همکارای من که بیمه خدمات درمان هستند۲سال سربازی بدون یک ریال برایشان محاسبه میشه.
من‌قبل سربازی بیمه نداشتم ودوسال سربازی رفتم من چه گناهی دارم وسال۷۳خدمتم راتمام کردم اگه قانون میزاریدبرای همه یکسان باشد.
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۰:۵۹ ۱۰ دی ۱۳۹۹
باسلام چراشرط‌سنی درتامین اجتماعی رابرنمیداریدوبه محض اینکه‌کارگر۳۰سال سابقه‌پرکردبتونه بازنشسته شوداخه واسه‌چی میگید۳۵سال‌بدون شرط‌سنی‌درصورتی که من وامثال من‌۳۰سال‌‌به بالابیمه داریم که متاسفانه بیمه میگه سنت کمه و۴۷سال سن رامیگه کمه وباید۵۰سالت بشه اینجوری میخواهیدجوانان مشغول به کارشوندلطفاشرط سنی رابرداریدوبه‌محض‌۳۰سال پرکردن بیمه باهرسنی فردبتونه بازنشسته شودمثل بیمه خدمات درمانی باتشکراگراقدام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۶ مهر ۱۳۹۷
حالا کسیکه شغل نداشته و رفته خدمت سربازیو تموم کرده و بعد خدمت هم ۱۰ ساله بیکار مونده تکلیفش چیه ؟؟؟
آخرین اخبار