چه خواصی در دل آناناس نهفته است؟ + اینفوگرافی

آناناس سرشار از مواد مغذی مورد نیاز بدن است و مصرف آن به‌عنوان ماده‌ای مناسب جهت سلامتی بدن توصیه شده است.

بهترین خاصیت آناناس برای سلامتی و درمان+اینفوگرافیبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ آناناس، میوه‌ای مختص سرزمین‌های استوایی و گرمسیری و سرشار از خواص دارویی و درمانی بی‌نظیر است، با مصرف این میوه می‌توان در سلامتی و بهبود بسیاری از بیماری‌های سخت، گامی مفید برداشت. 

در این میوه‌ گرمسیری می‌توان مقدار ۵۰ کیلوکالری، ۰/۵۴ گرم پروتئین، ۱/۱۴ گرم فیبر، ۰/۱۲ گرم چربی، ۰/۰۷۹ میلی‌گرم ویتامین ب۱ (تیامین)، ۰/۰۳۲ میلی‌گرم ویتامین ب۲ (ریبوفلاوین)، ۰/۵ میلی‌گرم ویتامین ب۳ (نیاسین)، ۰/۲۱۳ میلی‌گرم ویتامین ب۵ (پانتوتنیک اسید)، ۰/۱۱۲ میلی‌گرم ویتامین ب۶، ۱۸ میکروگرم ویتامین ب۹ (اسید فولیک)، ۴۷/۸ میلی‌گرم ویتامین ث، ۱۳ میلی‌گرم کلسیم، ۰/۲۹ میلی‌گرم آهن، ۰/۱۲ میلی‌گرم روی، ۱۰۹ میلی‌گرم پتاسیم، ۸ میلی‌گرم فسفر، ۰/۹۲۷ میلی‌گرم منگنز، ۱ میلی‌گرم سدیم و ۱۲ میلی‌گرم منیزیم یافت.

از مهم‌ترین ویژگی‌های غذایی آناناس، آنزیم بروملین است که به میزانی بالا در آن یافت می‌شود، این آنزیم با خاصیت ضد التهابی از ایجاد التهابات بدن می‌کاهد.

 با مصرف آناناس می‌توان از بروز آسیب‌دیدگی‌های بدون به‌ویژه ورم مفاصل پیشگیری و یا مبارزه کرد.

مصرف این میوه مخصوصا آب آن نوعی نوشیدنی طبیعی و بسیار مقوی است، آناناس برای مبتلایان به ورم مفاصل همانند دارویی ضد التهاب بوده و خوشبختانه با نوشیدن آن، با عوارض احتمالی داروهای ضد التهاب شیمیایی مواجه نخواهند شد.

در میوه‌ آناناس مواد مغذی ارزشمندی مانند پتاسیم به وفور یافت می‌شود که مصرف آن‌ها برای حفظ سلامت بدن بسیار مفید و فوق‌العاده بیان شده است.

پتاسیم از بالا رفتن فشار خون جلوگیری کرده و به کنترل آن کمک خواهد کرد. افرادی که هر روز آناناس مصرف می‌کنند تا ۲۰ درصد کم‌تر از سایرین دچار ابتلا به فشار خون خواهند شد.

اینفو جمعه///بهترین خاصیت آناناس برای سلامتی و درمان+اینفوگرافی

انتهای پیام/

خواص آناناس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۷
سلام. نیست آناناس وکلا میوه خیلی ارزونه ما هم استفاده میکنیم ویتامینش برامون خوبه.
آخرین اخبار