سرهنگ صمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

کاهش زمان چاپ گذرنامه از یک هفته به سه روز/ 50 نفر از زائران در مرز مهران دارای ویزای جعلی بودند

کاهش زمان چاپ گذرنامه از یک هفته به سه روز/ 50 نفر از زائران در مرز مهران دارای ویزای جعلی بودند

رئیس پلیس مهاجرت نیروی انتظامی گفت: به دلیل افزایش تقاضا برای صدور گذرنامه، زمان چاپ گذرنامه از یک هفته به سه روز کاهش یافت.

سرهنگ مجید صمدی  رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره روند صدور گذرنامه برای ایام اربعین اظهار کرد: با نزدیک شدن به ایام اربعین حجم تقاضای زائران برای دریافت گذرنامه بیشتر می‌شود، به طوری که طی 24 ساعت گذشته بیش از 35 هزار گذرنامه صادر شد و این تقاضاها روز به روز در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه تمهیدات ویژه‌ای را به دلیل افزایش تقاضا برای صدور گذرنامه در نظر گرفته‌ایم، افزود: به همین منظور افزایش ظرفیت چاپ را در دستور کار خود قرار دادیم، بنابراین هر چه تقاضا بالاتر باشد ما آمادگی کامل را برای پاسخگویی خواهیم داشت.

سرهنگ صمدی با اشاره به اینکه زمان چاپ گذرنامه کاهش یافته است، افزود: زمان چاپ گذرنامه مشروط بر اینکه مدارک زائران فاقد نقص باشد از یک هفته به 72 ساعت کاهش پیدا کرده است، زیرا اگر نقص و مشکلی وجود داشته باشد، زائران قطعا به مشکل برمی‌خورند و ممکن است زمان صدور طولانی تر شود.

وی افزود: برای استان خوزستان تمرکز زدایی کرده و چاپ گذرنامه را در خود استان پیش بینی کردیم، بنابراین مردم خوزستان برای صدور گذرنامه می‌توانند در همان استان اقدام کنند تا گذرنامه‌ برایشان صادر شود.

افزایش ظرفیت های‌کنترل ویزا در مرزها

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی تصریح کرد: در مرزها نیز تمهیدات خوبی را در نظر گرفتیم، به گونه‌ای که در هر 5 ثانیه یک زائر از مرز عبور می‌کند و در مرز مهران 100 گیت کنترلی و در مرز شلمچه نیز 30 گیت اضطراری و موقت تعبیه سازی و پیش بینی شده است و متناسب با زیرساخت های موجود تجهیزات و نیروی انسانی  را اقزایش دادیم.

وی ادامه داد: همچنین سامانه ویژه اربعین را طراحی کردیم و برای کنترل گذرنامه آن را ارتقا دادیم  که در عرض 5 ثانیه گذرنامه زائر کنترل می‌شود و از مرز عبور می‌کند.

سرهنگ صمدی توصیه کرد: زائران سفر خود را مدیریت و در زمان مناسب و به تدریج به مرزها مراجعه کنند، همچنین همه افراد یک مرز را انتخاب نکنند تا دچار ازدحام نشوند.

50 نفر از زائران در مرز مهران دارای ویزای جعلی بودند

وی با اشاره به صدور ویزای جعلی برای زائران توسط برخی از افراد سودجو گفت: افراد تنها از طریق دفاتر مجاز برای اخذ ویزا اقدام کنند، زیرا طی چند روز گذشته در مرزهای خروجی مهران و شلمچه با تعدادی از زائرانی که روادید جعلی تهیه کرده بودند، در کشور عراق برخورد شد.


بیشتر بخوانید: کشف ۴ هزار ویزای جعلی اربعین از جاعلان ویزا 


صمدی با بیان اینکه طی هفته گذشته بیش از 50 نفر در قالب کاروانی یا شبه کاروان  در مرز مهران و در مرزهای خوزستان ویزای جعلی داشتند، گفت: توصیه ما به زائران این است که فریب افراد سودجو که وعده صدور ویزا با قیمت پایین تر و یا در زمان کوتاه تر را می دهند، نخورند.

گذرنامه‌ها باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشند

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی با بیان اینکه گذرنامه‌ها باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشند، گفت: برای اعتبار گذرنامه طبق توافقی که با کشور عراق شده است، باید گذرنامه‌ها بیشتر از 6 ماه اعتبار داشته باشند تا زائران بتوانند ویزا بگیرند، بنابراین ضروری است که زائران نسبت به اعتبار گذرنامه‌های خود دقت کنند.

صمدی افزود: صدور گذرنامه بدون هیچ وقفه‌ای به صورت 24 ساعته انجام می‌شود و هرچه تقاضا در طول روز بیشتر باشد، قطعا بلافاصله فرآیند صدور آغاز می‌شود و گذرنامه طی 48 ساعت در تهران و 72 ساعت در استان‌ها و شهرستان‌ها صادر می‌شود.

وی در خصوص مدارک مورد نیاز برای دریافت گذرنامه افزود: مدارک مورد نیاز برای دریافت گذرنامه شامل اصل شناسنامه، کارت ملی و دوقطعه عکس و پر کردن فرم در دفاتر پلیس  +10 می‌شود و همچنین هزینه گذرنامه در دفاتر مشخص است.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی تصریح کرد: در خصوص بازگشایی مرز خسروی هنوز تصمیمی گرفته نشده است و در صورتی که کشور عراق تصمیم به بازگشایی این مرز را داشته باشد، ما نیز برای این اقدام، آمادگی کامل داریم.

صمدی در خصوص دانشجویان و سربازان مشمول خدمت گفت: دانشجویان یا افرادی که مشمول وظیفه عمومی یا خدمت سربازی هستند باید از طریق دانشگاه درخواست خود را برای سفر به کربلا اعلام کنند، به همین منظور با همکاری سازمان وظیفه عمومی و دانشگاه‌ها سامانه‌ای برای ثبت درخواست متقاضیان سفر اربعین طراحی شده است.

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی تصریح کرد: زائران برای اینکه سفر ایمنی داشته باشند حتما مدارک خود را به موقع تهیه کنند و سفر خود را به روزهای آخر موکول نکنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
سلام ویزا من ۹ روز طول کشیده میشه پیگیری کنی خاهشن
Canada
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۶ مهر ۱۳۹۷
باید مشکلات را مطرح کنید تا خبرنگاران جوان بتوانند بعد از تحقیقات جوابگو باشند . تا مشکل حل نشده .پیگیری کنند .تا حل و فصل شود
Iran (Islamic Republic of)
بالاتر ازفرهاد
۱۷:۵۲ ۲۶ مهر ۱۳۹۷
در زیرنویس رادیو نمای اربعین نوشته شده است که اتوبوس ها ی ایرانی در عراق زائران را مجانی جابجا می کنند اولا آیا این امر در واقع حقیقت دارد ثانیا آیا این امر در مرز مهران به سوی شهرهای زیارتی نجف و کربلا انجام می شود ثالثا آیا زایری مجانی با این اتوبوسها جابجا شد و تجربه کرده است لطفا به ما جاماندگان پیاده روی اربعین حسینی در این مورد اطلاع رسانی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۲۶ مهر ۱۳۹۷
پليس گذرنامه واقعاً كارش را خوب انجام مى دهد گذرنامه ها را خيلى سريع صادر مى كند خسته نباشند من مى خواستم اينجا از همه پرسنل صدور گذرنامه بابت زحمتى كه مى كشند تشكر كنم كاش بقيه هم مثل پليس وظيفه شان را درست و سريع انجام مى دادند نرخ انوبوس ها از اول آبان دو برابر مى شود چرا؟ اين انصاف است كه با زائر حسين اينطور برخورد شود؟ گفتند بانك ها قرار است ارز به زائرين بدهند از بانك ملى سؤال كردم مى گويند هنوز هيچ بخشنامه اى براى ما نيامده ماشاء الله به اين همه سرعت عمل دولت و بانك مركزى!!!
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۶:۰۹ ۲۶ مهر ۱۳۹۷
فقط پاسپورت در تهران الان ۴ روزه نیومده ویزا که بماند.. لااقل بگید کجا و چطور پیگیر شیم گذرنامه یا ویزا در چه مرحله ای هست.. شهرستانها که تا ده روز ویزاشون طول کشیده.. شما که خبرنگارید پیگیر شید .. معلومه با این اوضاع خیلی ها بدون مدارک م یا ویزای نامعتبر میرن مرز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۶ مهر ۱۳۹۷
مشکل مدت زمان تحویل ویزاست،خیلی طول میکشه
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۳:۴۳ ۲۶ مهر ۱۳۹۷
زمان صدور ویزا خیلی زیاد هست من الان یه هفته هست منتظر ویزا هستم.
France
آلماسی
۱۲:۱۸ ۲۶ مهر ۱۳۹۷
با سلام و احترام
با امور مشتریان سایپا تماس گرفتم برای پیگیری انصراف از خرید
میگم یک ماهه در نمایندگی انصرافم رو ثبت کردم اما هیچ پیامی برای اینکه میتونم با مراجعه به بانک برای دریافت هزینه خودرو دریافت نکردم . ممکن هست پیگیری کنید.
اپراتور سایپا میگه ما مگه دعوت نامه براتون فرستادیم اومدیم دم خونتون ،
خودتون نوشتید پس حالا هم منتظر باشید
نمیدونم چرا باید یک اپراتور شرکت سایپا انقدر عصبانی و بد و اشرافی صحبت کنه .
میگم عذر میخوام مگر شما به عنوان یک اپراتور پشتیبانی حقوق دریافت نمی کنید تا به من مشتری کمک کنیدو راهنمایی و خدمات لازم برای پیگیری موضوع رو انجام بدین .
میگه به شما چه مربوط من که از شما حقوق نمیگیرم .
شما هم منتظر باش پولت ماشینت بر میگرده .
بدون هیچی قطع کردن .
خواهشا اول پیگیری کنید که چرا بخش فروش هنوز انصرافی ها رو تائید نکرده تا برای امور مالی ارسال بشه
چرا باید با این ادبیات و لحن توهین آمیز و تحقیری با مشتری صحبت بشه
هر چند مدیریت هم همینه
از همدان
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۵۱ ۲۶ مهر ۱۳۹۷
از مسئولین خواهشمندم که کمال همکاری با زائران داشته باشند همه چیز خوبه فقط کرایه ها گران است لطفا رسیدگی شود و ارز دولتی به ما بدهند تو رو خدا کاری کنید و ارز دولتی دهید در حد کرایه یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۶ مهر ۱۳۹۷
ویزا 4 روز حداقل میگن طول میکشه ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۲۶ مهر ۱۳۹۷
ویزا 4 روز حداقل میگن طول میکشه ..
آخرین اخبار