مدیرحوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه حمل در استان آذربایجان غربی:

آماده شدن مدرن‌ترین سینی دوار لکوموتیو کشور در راه آهن ارومیه

مدیرحوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه حمل در استان آذربایجان غربی از آماده شدن مدرن‌ترین سینی دوار لکوموتیو کشور در راه آهن ارومیه خبرداد.

بخشعلی آقالار مدیرحوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه حمل در استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛  اظهار کرد: برای بهره وری بیشتر باید استفاده از فناوری‌های مدرن دنیا در دستور کار قرار بگیرد و در راه آهن ارومیه نیز توانسته ایم در راستای توسعه حمل و نقل استان از فناوری‌های نوین استفاده کنیم.

آقالار گفت: ساخت سینی دوار لکوموتیو در ایستگاه ارومیه در سال ۹۷ در کمتر از ۵ ماه و با اعتباری بیش از ۲۰ میلیارد ریال ساخته شده است و به عنوان چهارمین سینی مدرن کشور می‌باشد که در راه آهن سراسری استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: این دستگاه که با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه‌ای و با قطر ۳۰ متر ساخته شده است قدرت حمل وزنی معادل ۲۵۰ تن را دارد و از روش‌های جدیدی است که برای تغییر جهت لکوموتیو یا ارسال آن به خطوط دیگر استفاده می‌شود و در افزایش ضریب ایمنی، بهره وری لکوموتیو‌ها و سرعت قطار‌ها نیز موثر است.

مدیرحوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه حمل در استان ضمن برشمردن روش‌های قدیمی چرخش لکوموتیو گفت: استفاده از این دستگاه به مراتب با عث می‌شود نسبت به روش‌های سنتی چرخش قطار‌ها فضای کمتری را اشغال کند که با استفاده از سینی دوار راه آهن در ارومیه میزان اشغال فضا برای دور زدن قطار از ۷۰ هکتار به ۳۰ هکتار کاهش یافته است.
 
انتهای پیام/م
 

مدرن‌ترین سینی دوار لکوموتیو کشور در راه آهن ارومیه راه اندازی می شود

 
برچسب ها: راه آهن ، قطار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.