رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

مشکلی در خصوص ارائه داروهای خاص نداریم/برخی بیمارستان های خصوصی در حال پذیرش بیمه سلامت هستند/فساد‌های زمان مدیریت سابق دانشگاه علوم پزشکی در حال رسیدگی است

مشکلی در خصوص ارائه داروهای خاص نداریم/ برخی بیمارستان های خصوصی در حال پذیرش بیمه سلامت هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: دارو‌های خاص ذخیره کرده ایم، و اکنون مشکلی در ارائه خدمات نداریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ بهادر رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: با توجه به مشکلات کشور، مشکلاتی نیز برای دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد که از آن جمله کمبود‌های دارویی است، اما با برنامه‌های خاصی که در طرح تحول سلامت صورت می‌گیرد، برای رفع این مشکلات در تلاش هستیم.

وی ادامه داد: دارو‌های خاص و حساس را ذخیره کرده ایم، و اکنون خدمات به راحتی ارائه می‌شود و مشکلی نداریم.

بهادر در خصوص بیمه سلامت در بیمارستان‌های خصوصی اظهار کرد: چندین جلسه در خصوص قرارداد‌های بیمه‌های بیمارستان‌های خصوصی داشته ایم و بیمارستان‌های دولتی تا یک سقفی دارند در این زمینه کار می‌کنند و بیمارستان‌های خصوصی باید بپذیرند که منابع مالی کشور نامحدود نیست.

وی با اشاره به اینکه در این خصوص با تامین اجتماعی در حال رایزنی هستیم، تصریح کرد: برخی بیمارستان‌های خصوصی در حال پذیرش بیمه سلامت هستند.

وی در خصوص طلب ۸۰۰ میلیاردی که از سازمان‌های بیمه گر داشته اند، بیان کرد: این مطالبه مربوط به سال ۱۳۹۶ بود و قسمتی از آن پرداخت شده است و مشکلی که داریم، این پرداخت‌ها گاهی اوقات به صورت اوراق قرضه پرداخت می‌شود و هزینه کرد آن برای دانشگاه مشکل می‌شود.

بهادر افزود: این پرداخت‌ها در سال ۹۷ منظم شده و ۶۰ درصد مطالبات را با دادن اسناد، می‌گیریم و پرداخت‌های امسال بهتر از قبل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خصوص انتشار نامه فعالان سلامت خطاب به ریاست این دانشگاه در مورد فساد‌هایی در زمان مدیریت سابق دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: نامه را مشاهده کردم و موارد این نامه از دوره قبل در حال رسیدگی است.

وی تصریح کرد: سیستم‌های بازرسی و دیوان محاسبات اگر ببینند این نامه نه فقط به من می‌رسد بلکه نامه سرگشاده است و به همه می‌رسد در نتیجه آن‌ها هستند که باید ورود کنند و اگر موضوعی هست از دانشگاه تحقیق شود و ما هم پاسخگو هستیم.

انتهای پیام/ن

صحبت های رئیس دانشگاه علوم پزشکی فارس در نشست با اصحاب رسانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.