معاون سیما خبر داد

راه اندازی شبکه ۲۴ ساعته مجازی برای پوشش راهپیمایی بزرگ اربعین

میرباقری گفت: یک شبکه ۲۴ ساعته مجازی برای انعکاس راهپیمایی بزرگ اربعین راه اندازی می شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی میرباقری معاون سیما در نشست هم اندیشی برنامه‌های اربعین،   از ایجاد یک شبکه ۲۴ ساعته مجازی برای پوشش راهپیمایی بزرگ اربعین خبر داد و برنامه سازان رسانه ملی را پرچمداران این حرکت باشکوه خواند.

 معاون سیما در این نشست که با حضور مدیران و برنامه سازان گروه‌های مختلف شبکه‌های سیما برگزار شد،خواستار آن شد تا با بهره گیری از این ظرفیت الهی قدرت محور مقاوت در به استیصال کشیدن استعمار به تصویر درآید.

وی اضافه کرد: بازتاب صحیح بزرگ‌ترین راهپیمایی باعث امیدواری عمیق مردم ایران و منطقه شده و پاسخی مناسب در برابر توطئه دشمنان خواهد بود.

میرباقری راهپیمایی اربعین را حرکتی بزرگ در مقابل نظام زر و زور و تزویر دانست و اضافه کرد: این حرکت عظیم صدای مظلومیت و اقتدار مسلمین جهان است به همین سبب رسانه ملی و دیگر رسانه‌های جبهه مقاوت موظف هستند تا پیام اربعین را به سراسر جهان مخابره کنند.

استقرار ۲۰ تیم برنامه ساز در مسیر راهپیمایی اربعین

وی از استقرار ۲۰ تیم برنامه ساز در طول مسیر خبر داد و گفت: حضور مردم در اقشار و سنین مختلف در راهپیمایی اربعین باعث می‌شود که همکاران ما این وظیفه خطیر را به سرمنزل مقصود برسانند و گروه‌های ورزیده ما در بسیجی همگانی نسبت به انعکاس این همایش بزرگ اقدام کنند.

معاون سیما در پایان از آغاز برنامه‌های اربعین حسینی (ع) در تمامی شبکه‌ها خبر داد و گفت: از شنبه آینده تمامی شبکه‌های تلویزیونی به صورت ۲۴ ساعته و همانند یک شبکه مجازی، تصاویر راهپیمایی بزرگ اربعین را روی آنتن می‌برند و تمامی ساختار‌های برنامه سازی در خدمت این واقعه بزرگ قرار می‌گیرند.

معاون سیما آرایش رسانه‌ای کامل را نتیجه تجربه همکاران خود در شبکه‌های تلویزیونی خواند و گفت: تهیه گزارش‌های جذاب، تولید مستند‌های خوب از ضرورت‌های برنامه سازی در طول این ایام است. رسالتی که با تاسی به آن می‌توان از گردنه‌های سخت امروز عبور کرد.

 جواد رمضان نژاد مدیر شبکه پنج و دبیر ستاد اربعین معاونت سیما در ادامه این نشست گزارشی از عملکرد و استقرار تجهیزات فنی و تیم‌های برنامه ساز ارائه کرد.

رمضان نژاد «الحسین یجمعنا» را به عنوان شعار سال در راه پیمایی اربعین معرفی کرد و از برنامه سازان خواست با تاسی به آن راهپیمایی اربعین را پوشش دهند.

وی اضافه کرد: برنامه سازان باید تلاش کنند تا خط مشی اصلی برنامه‌های خود را در جهت شعار «حسین ما را گرد هم می‌آورد» سوق دهند و این راهپیمایی عظیم را به عنوان جلوه گاه وحدت مردم ایران و عراق عرضه کنند.

رمضان نژاد طرح بزرگ جاماندگان اربعین را از دیگر فرصت‌های رسانه در زمینه وحدت شیعیان و عشق آنان به امام و شهدا دانست و افزود: راهپیمایی اربعین فرصتی است تا برنامه سازان و مستند سازان دوربین خود را به دست گیرند چرا که از زوار پاکستانی تا میزبانان عراقی و عشق مردم ایران به اهل بیت (ع) همه و همه لحظاتی ناب به وجود می‌آید طرحی که در تهران و دیگر شهرستان‌ها در روز اربعین اجرا می‌شود و مردم به صورت نمادین در فواصلی از شهر اجتماعات بزرگ برگزار می‌کنند.

دبیر ستاد اربعین معاونت سیما در ادامه با اشاره به مناطق استقرار واحد‌های سیار در طول مسیر، حرمین شریفین و کربلای معلی از پوشش دعای کمیل، ندبه و زیارت اربعین از شبکه‌های سیما خبر داد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار