خانم‌ها بخوانند؛

چند تست ساده که خانم‌های ۲۰ تا ۴۰ ساله باید انجام دهند

خانم‌های جوان برای اطمینان از سلامتی خود در دهه ۲۰ و ۳۰ زندگی باید برخی از آزمایش‌ها را انجام دهند.

چند تست که خانم‌های جوان در سن ۲۰ تا ۴۰ سالگی باید انجام دهند/چند تست که خانم‌های جوان در دهه ۲۰ و ۳۰ زندگی باید انجام دهندبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ حوزه کلینیک در نظر دارد مهم‌ترین مسائل بهداشتی، درمانی و مهارت زندگی که خانم‌ها باید بدانند، در اختیار آنها قرار دهد.

یکی از راه های تشخیص زودهنگام بیماری و درمان به موقع کمک گرفتن از تست های تشخیصی چون آزمایش خون، روش های تصویربرداری چون سونوگرافی و ماموگرافی و از این دست روش هاست، برخی آزمایش ها مخصوص آقایان و برخی ویژه خانم هاست.

ما در اینجا چند تست مهم را که خانم ها در سن 20 تا 40 سالگی باید انجام دهند به شما معرفی می کنیم تا با انجام آنها از سلامت خود اطمینان حاصل کنید البته برای تجویز بیشتر این آزمایش ها باید به پزشک زنان مراجعه کنید.

آزمایش هایی که خانم های 20 تا 30 سالگی باید انجام دهند

آزمایش خون

آزمایش خون برای تخشیص کم خونی و فقر آهن که بین بیشتر خانم ها شایع است، کلسترول و تری گلیسیرید برای بررسی چربی خون، قند خون ناشتا برای تشخیص دیابت

پاپ اسمیر

تست پاپ اسمیر PAP smear یکی از تست های تشخیصی در زنان است که برای تشخیص بیماری ها و ناهنجاری هایی که موجب بروز سرطان دهانه رحم می شوند، انجام می شوند.

این تست بنابر پس از 20 سالگی باید هر یک تا سه سال یکبار انجام شود و در دهه 30 زندگی تست پاپ اسمیر به همراه تست HPV (ویروس پاپیلومانی انسانی) تجویز می شود و اگر تست پاپ اسمیر و اچ پی وی هر دو منفی باشند، پاپ اسمیر را باید هر سه سال یکبار و اگر تست پاپ اسمیر منفی و اچ پی وی مثبت باشد، این آزمایش باید هر 6 تا 12 ماه یکبار انجام شود.

خودآزمایی سینه

خانم ها باید از 20 سالگی به بعد مراقب هر گونه تغییر شکل در سینه های خود باشند و با مشاهده هر گونه تغییر غیر معمول یا لمس توده فوری به پزشک مراجعه کنند تا با تشخیص به موقع از بروز سرطان سینه جلوگیری کنند.

آزمایش های که خانم ها در دهه 30 زندگی خود باید انجام دهند

افزون بر تست هایی که خانم ها باید در دهه 20 زندگی باید انجام دهند برخی تست ها در دهه 30 زندگی به آزمایش های قبلی اضافه می شود.

آزمایش خون

تست کم خونی، قند، تیروئید و کلسترول از آزمایش هایی هستند که باید در دهه 30 زندگی خانم ها انجام دهند، این آزمایش ها در تشخیص و پیشگیری از دیابت، بیماری های قلبی و عروقی و سکته ها تاثیرگذارست.

سنجش سلامت پوست

خانم ها پس از 30 سالگی باید بیشتر از پوست خود مراقبت کنند و در صورت مشاهده هر گونه تغییر رنگ و سایز در خال ها یا خونریزی در این ضایعات پوستی باید به متخصص پوست مراجعه کنند زیرا این علائم زنگ خطر ابتلا به سرطان است.

آفتاب سوختگی پیش از 18 سالگی و سابقه ابتلا به ملانوما(نوعی سرطان پوست) باید بیشتر مراقب علائم باشند.

فشار خون

فشارخون عامل مهمی در بروز سکته های قلبی و مغزی است که سابقه فامیلی، چاقی و سیگار خود عامل افزایش فشارخون در افراد می شوند، اگر وزنتان بالاست سعی کنید وزنتان را پایین آورید واگر سیگار می کشید، از هم اکنون تصمیم بگیرید که این سم مهلک را کنار بگذارید و مراقب عدد فشارخونتان باشید تا از 13.5 روی 8.5 بالاتر نرود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۳ ۲۵ مهر ۱۳۹۷
اطلاعات خوبی بودمتشکرم
اما انجام ندادن این آزمایشها نشانه تنبلی نیس
پول نیس همین الان اقدامی یه تومن باید خرج کنیم
اینو کارها ای کاش دولت سالی یه باراجباری ومجانی انجام می دا د
ولی کاش آرزو نبود بلکه واقعیت بود