‌آیت‌الله مکارم‌شیرازی در دیدار بطحایی:

رفتار مثبت معلم فیزیک سبب گرایش بنده به حوزه‌های علمیه شد/سند 2030 آسیبی در لباس خدمت است

آیت الله مکارم شیرازی گفت: از خانواده روحانی نبوده‌ام اما تاثیر رفتار مثبت معلم فیزیک سبب گرایش بنده به حوزه‌های علمیه شد.

غرب ‌پایه‌های اخلاقی کشورها را در معرض نابودی کشانده استبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید صبح امروز در دیدار بطحایی،وزیر آموزش‌وپرورش که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به اثر اخلاق پسندیده در شکل‌گیری شخصیت نوجوانان گفت: بنده از خانواده روحانی نبوده‌ام اما تأثیر رفتار مثبت معلم فیزیک در دوران مدرسه سبب سوق دادن شدن بنده به حوزه‌های علمیه شد، تاکنون بیش از 7 هزار طلبه در مدارس تحت اشراف تربیت و به جامعه معرفی‌شده‌اند.

وی افزود: اگر مسئله تعلیم و تربیت از یکدیگر در آموزش‌وپرورش جدا شود فاجعه‌ای غیرقابل‌جبران اتفاق می‌افتد، اگر دانش‌آموزی ازنظر رتبه‌های علمی قوی اما ازنظر اخلاقی ضعیف باشد مفید برای کشور نبوده و خسارت‌هایی را نیز به کشور و جامعه تحمیل می‌کند.

این مرجع تقلید بیان کرد: آموزش در سطح خانواده‌های دانش‌آموزان مسئله بسیار مهمی بوده که باید در آموزش‌ وپرورش دنبال شود، کسب رتبه برتر کنکور به‌ تنهایی کافی نبوده و باید این افراد از برجستگی‌های اخلاقی و تربیتی بالایی نیز برخوردار باشند.

آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از اصرار برخی خانواده برای کسب رتبه‌های برتر علمی بدون توجه به آموزه‌های اخلاقی تأکید کرد: اصرار بر کسب رتبه‌های برتر کنکور نباید سبب به حاشیه رفتن مباحث تربیتی و فرهنگی در آموزش‌وپرورش باشد، تزکیه و تربیت از مهم‌ترین توصیه‌های خداوند متعال در قرآن کریم است.

وی با اشاره به آسیب‌های جدید جامعه کنونی، ابراز کرد: وجود فضاهای مجازی بی‌بندوبار، آسیب‌های اجتماعی، آسیب‌های سیاسی و فرهنگی ازجمله آسیب‌های جدیدی بوده که در جامعه فعلی پیداشده و لازم است تا آموزش‌وپرورش آموزش‌های لازم را در این زمینه به دانش‌آموزان ارائه دهند.

آیت‌الله مکارم بیان کرد: در دنیای کنونی سرعت انتقال مطالب بسیار زیاده بوده و در آن اطلاعات مطلوب و غیر مطلوب هر دو با یک سرعت و گستره به دانش‌آموزان منتقل می‌شود، نظام استکباری از طریق فاسد کردن جوانان و ضعیف کردن اخلاق و فرهنگ درصدد براندازی انقلاب اسلامی هستند، وجود آسیب‌های اجتماعی راه نفوذ دشمنان برای ضربه زدن به کشور است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد:انتقال فرهنگ غربی در قالب برنامه‌های مختلف همچون سند 2030 از آسیب‌های امروز است و این سند آسیبی در لباس خدمت بود، غربی‌ها در لباس خدمت به ما ضربه می‌زنند، این برنامه در ظاهر می‌خواهد دنیا را در سال 2030 به اوج ترقی برساند درحالی‌که بسیاری از بندهای آن سرشار از انحرافات و آسیب‌های مختلف است، غرب همواره به نام خدمت به بشریت پایه‌های اخلاقی کشورها را در معرض نابودی کشانده است.

وی تصریح کرد: آموزش‌وپرورش باید دانش‌آموزان را با مراکز مذهبی آشنا کرده و مسیر حضور آن‌ها را در این مراکز مهیا کند، آشنایی و انس دانش‌آموزان با مراکز مذهبی سبب بیمه شدن آن‌ها در برابر بسیاری از آسیب‌های بعدی می‌شود، دانش‌آموزان امانت‌های جامعه بوده که در اختیار آموزش‌وپرورش گذاشته‌شده‌اند که این امانت‌ها را به‌سلامت به جامعه بازگردانده شوند، دوران نوجوانی مهم‌ترین و تأثیرگذارترین زندگی یک فرد برای پایه‌ریزی شخصیت آینده فرد است.

آیت الله مکارم شیرازی گفت:از زمانی که نام این اداره کل از معارف و فرهنگ به آموزش‌وپرورش تغییر نام داده در راستای تعالیم آیات قرانی و تعلیم و تربیت همراه شده است.

انتهای پیام/ش

دیدار بطحایی با آیت الله مکارم شیرازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۶ مهر ۱۳۹۷
درود بر شرف وشجاعتت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۶ مهر ۱۳۹۷
از آیت الله مکارم شیرازی و مراجع تقلید می خواهم که با جدیت در مورد بحث آموزش و پرورش وارد میدان شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۶ مهر ۱۳۹۷
درود بر ‌آیت‌الله مکارم‌شیرازی