دلایل احتمال عزل مارک زاکربرگ از مدیریت فیس‌بوک چیست؟

چهار سرمایه‌گذار نهادی فیس‌بوک قصد دارند مارک زاکربرگ را با یک رئیس مستقل جایگزین کنند و برای این کار احتیاج به رأی باقی سهام‌داران شرکت دارند.

سرمایه‌گذاران فیس‌بوک برای عزل زاکر برگ رای گیری می‌کنندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به اخبار هفته گذشته، اطلاعات 14 میلیون از کاربران فیس‌بوک توسط هکرها به سرقت رفته است. این اطلاعات متشکل از جمله نام کاربری، جنسیت، وضعیت تاهل، مذهب، تاریخ تولد، انواع دستگاه‌هایی که برای دسترسی به فیس‌بوک از آن استفاده می‌کنند، و‌ب‌سایت، افراد یا صفحه‌هایی که دنبال می‌کنند و مواردی دیگر بود. 2018 سال خوبی برای حفظ حریم خصوصی اعضای فیس‌بوک نیست.

از رسوایی کمبریج آنالیکتا (Cambridge Analytica) که از اطلاعات شخصی 87 میلیون اعضای فیس بوک بدون مجوز استفاده می‌کرد، گرفته تا کارهای منبع روسی با هدف تأثیر بر انتخابات میان دوره‌ای، به نظر نمی‌رسد فیس‌بوک دیگر شبکه اجتماعی امنی باشد. تمام انگشت‌های اتهام قرار است به سمت بنیان‌گذار، رئیس و مدیرعامل شرکت، مارک زاکربرگ، باشد. گزارشی که از رویترز منتشر شده می‌گوید که چهار سرمایه گذار نهادی فیس‌بوک به دنبال جایگزین کردن مارک زاکربرگ با یک رئیس مستقل هستند. البته باید گفت که در سال 2017 آن‌ها پیشنهاد مشابهی داده بودند که سهام‌داران با آن مخالفت کردند.

پرونده درخواست رأی‌گیری برای عزل زاکربرگ توسط خزانه‌داران دولتی ایلینویز، رود آیلند و پنسیلوانیا، ایجاد شده است. اسکات استرینگر، حسابرس نیویورک، نیز به آن‌ها ملحق شده است. اگر هیئت مدیره اجازه دهد، سهام‌داران در مورد این موضوع رأی خواهند داد و می‌توانند رای خود را تا روز نشست سالانه سهام‌داران شرکت در ماه مه ارائه دهند. مایکل فریچس، خزانه‌دار دولت ایالت ایلینوی، گفت که با بودن یک رئیس مستقل در فیس بوک، ممکن است این مشکلات کاهش پیدا کند و شاهد افت سهام مشترک کمتری باشند.

هر رای برای حذف زاکربرگ به عنوان رئیس فیس‌بوک این شرکت را به باخت میان رقبایش نزدیک‌تر می‌کند. زاکربرگ بیشترین سهام شرکت را دارد و نمی‌توان با رأی‌گیری او را از صندلی ریاست خود کنار گذاشت. در واقع او 60 درصد از حق رأی دادن فیس بوک را دارد. پس چرا قصد دارند رای‌گیری کنند وقتی که قرار است نتیجه مانند قبل باشد. ست مگازین، وزیر خزانه داری ایالت رود آیلند توضیح داد: "این به ما اجازه می‌دهد که در جلسه سالانه مکالمه کنیم و از حالا تا آن زمان در دادگاه افکار عمومی این کار را انجام می‌دهیم." یکی از سخن‌گویان فیس‌بوک از نظر دادن در این رابطه سر باز زد.


بیشتر بخوانید: سرعت Venom F5 به 311 مایل بر ساعت خواهد رسید + تصاویر


انتهای پیام/

مارک زاکربرگ از ریاست فیس‌بوک عزل خواهد شد؟

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۶ مهر ۱۳۹۷
به نظرم شورای نگهبان باید رد صلاحیتش کنه.