خواسته اوپک از کشور‌های عضو این سازمان: از اظهارنظر درباره بهای نفت خودداری کنید

سازمان کشور‌های صادرکننده نفت «اوپک» از اعضای این سازمان خواست از اظهارنظر درباره بهای نفت در بازار‌های جهانی خودداری کنند.

خواسته اوپک از کشور‌های عضو این سازمان: از اظهارنظر درباره بهای نفت خودداری کنیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، سازمان کشورهای صادرکننده نفت «اوپک» از اعضای این سازمان خواست از اظهارنظر درباره بهای نفت در بازارهای جهانی خودداری کنند.

اوپک از اعضای خود خواست در اظهارنظر درباره سیاست های این سازمان، از اشاره به بهای نفت خودداری کنند. این خواسته اوپک تفاوت اساسی با خط مشی گذشته این سازمان دارد. این توصیه اوپک به اعضای خود در شرایطی صورت می گیرد که این سازمان تلاش می کند از روبرو شدن با تدابیر قانونی آمریکا به اتهام دستکاری در بازار نفت، جلوگیری کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام مطلع در سنای آمریکا تاکید کرده بود احتمالا توجه به قانون ممنوعیت تشکل های انحصاری برای تولید و صادرات نفت معروف به «نوپک» (این لایحه که قانون "هیچ کارتل تولیدکننده و صادرکننده" یا "نوپک" نام دارد به دولت اجازه خواهد داد شکایت‌هایی علیه اعضای اوپک برای نقض مقررات ضد انحصارطلبی مطرح کند. این قانون متممی برای قانون ضد انحصارطلبی شرمان در سال 1890 خواهد بود)، بار دیگر در دستور کار قرار گیرد. این در حالی است که قانونگذاران آمریکایی تدابیری را برای واکنش نشان دادن به ماجرای جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی، بررسی می کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار