هاشمی رفسنجانی در جمع خبرنگاران:

تهیه سند توسعه شهر تهران در اولویت است/ 26 درصد از جمعیت استان ساکن روستاهای کوچکند

رئیس شورای شهر تهران گفت: تهیه و تدوین سند توسعه استان تهران در اولویت برنامه‌ها است.

تهیه سند توسعه شهر تهران در اولویت است/ 26 درصد از جمعیت استان ساکن روستاهای کوچکندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه نشست تبیین سند توسعه استان تهران که امروز(پنجشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: استان تهران با ۱۳میلیون نفر جمعیت و شهر تهران با ۸.۵ میلیون نفر جمعیت یکی از پر جمعیت ترین کلانشهرها است.

وی افزود: حدود ۲۶ درصد از جمعیت استان تهران در روستاهای کوچک ساکن هستند.

هاشمی رفسنجانی گفت: تهیه و تدوین سند توسعه استان تهران یکی از مهمترین اولویت‌ها است و در حال نوشتن برنامه توسعه سوم برای شهر تهران هستیم.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با کمک سازمان برنامه و بودجه استان تهران، سند برنامه توسعه سوم شهر تهران را تهیه کنیم.

هاشمی رفسنجانی در ادامه بیان کرد:ارتباط بین شهرهای اطراف تهران و تهران بسیار زیاد است و ما باید بتوانیم بخشی از مشکلات اطراف تهران را حل کنیم، چرا که جمعیت زیادی از شهرهای اطراف برای کار به داخل شهر تهران می‌آیند.

وی افزود: امیدوارم امضای تفاهم نامه میان شورای شهر و سازمان برنامه و بودجه استان باعث برطرف شدن بسیاری از مشکلات شهر تهران و شهرستان‌های اطراف آن شود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: موضوع حمل و نقل عمومی در شهر تهران و شهرهای اطراف آن بسیار مهم است که این موضوع را در مطالعات حمل و نقل شهری مورد بررسی قرار دادیم، به همین منظور 4 خط مترو را به هم متصل کردیم.

وی ادامه داد: اتصلات بعدی نیز با اختصاص بودجه از سوی دولت صورت خواهد گرفت تا مردم برای تردد از خودرو شخصی استفاده نکنند، چراکه با استفاده شهروندان از خودرو شخصی میزان آلایندگی هوا و هزینه‌های حمل و نقل افزایش یافته و عدالت محوری رعایت نمی‌شود.

هاشمی رفسنجانی تصریح کرد:بر اساس گفته های مقام معظم رهبری باید نقدینگی موجود در کشور را به سمت سرمایه‌های مثبت هدایت کنیم و فرصت سرمایه گذاری را در کشور ایجاد کنیم.

وی افزود: حدود 50 درصد از طرح‌های سرمایه گذاری شده آماده است، اما به دلیل وضعیت اقتصادی موجود بخش خصوصی برای سرمایه‌گذرای تمایلی پیدا نکرده است، اما امیدوارم این کار توسط سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران زودتر انجام شود.

رئیس شورای شهر تهران در رابطه با تهاتر بدهی و مطالبات مدیریت شهری از دولت گفت: طلب شهرداری از دولت 14 هزار میلیارد تومان است که البته دولت باید این بدهی‌ها را کم کم حسابرسی کند.

هاشمی تصریح کرد: بدهی شهرداری به سیستم بانکی نیز به دو نوع است، یکی اینکه ما از بانک قرض گرفتیم اما هنوز سررسید نشده است و دیگری بدهی است که سر رسید شده و این دو از هم جدا است، اما بدهی‌های شهرداری  در مجموع 52 میلیارد تومان اعلام شده است که البته به دلیل بهره بانکی سالی 4 هزار میلیارد تومان به آن افزوده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار