اعضای سنا خواستار افشای روابط مالی ترامپ با عربستان شدند

شماری از سناتور‌های دموکرات در نامه‌ای به رئیس‌جمهور آمریکا از او خواستند درباره روابط مالی خود با عربستان شفاف‌سازی کند.

اعضای سنا خواستار افشای روابط مالی ترامپ با عربستان شدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، شماری از اعضای سنای آمریکا خواستار افشای روابط مالی دونالد ترامپ با عربستان سعودی شدند.

شماری از سناتورهای دموکرات در نامه‌ای به رئیس جمهور آمریکا از او خواستند اطلاعات کامل روابط مالی خانواده‌اش با عربستان را اعلام کند. این اعضای دموکرات سنا از جمله ریچارد دوربان و الیزابت وارن خواستار دسترسی به همه اسناد مربوط به سرمایه‌گذاری‌های عربستان و اعضای خاندان آل سعود و شهروندان عربستانی در شرکت ترامپ در ده سال اخیر شدند.

این قانونگذاران آمریکایی همچنین سوالاتی را مطرح کردند تا آگاهی یابند که آیا شرکت ترامپ یا هر یک از مقامات آمریکایی با مقامات سعودی درباره امکان جذب سرمایه گذاری از شانزدهم ژوئن سال 2015 گفتگو کرده‌اند؟

این سناتورها همچنین این سوال را مطرح کردند که آیا رئیس جمهور ترامپ از زمان انتخاب خود، هدیه ارزشمندی از عربستان یا شهروندان عربستانی دریافت کرده است؟ این سناتورها همچنین این سوال را مطرح کردند که ترامپ تا چه اندازه برای توقف همکاری تجاری بین شرکت‌های خود یا خانواده‌اش با عربستان آمادگی دارد.

سوال دیگر این سناتورها این بود که اگر دست داشتن عربستان در ربودن یا قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار عربستانی اثبات شود، آیا شرکت‌های وابسته به ترامپ، آمادگی دارند همکاری تجاری با عربستان را متوقف کنند؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار