کناره‌گیری رئیس گروه کاری سازمان ملل در امور بشردوستانه سوریه

رئیس گروه کاری سازمان ملل در امور بشردوستانه سوریه از کناره گیری خود از این سمت تا پایان ماه نوامبر خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یان ایگلند، رئیس گروه کاری سازمان ملل در امور بشردوستانه سوریه روز پنجشنبه اعلام کرد در آخر ماه نوامبر از سمت خود کناره گیری خواهد کرد.

او اعلام کرد به علت اینکه، مسئولیت ­ریاست گروه کاری سازمان ملل در امور کمک‌های بشردوستانه در سوریه کار طاقت فرسایی است از سمت خود کناره گیری خواهد کرد.

اعلام کناره گیری یان ایگلند درست یک روز بعد از اعلام استعفای استفان دی میستورا، نماینده سازمان ملل در امور سوریه انجام گرفته است. او نیز روز گذشته اعلام کرد از سمت خود در آخر ماه نوامبر کناره گیری خواهد کرد. با این حال رئیس گروه کاری سازمان ملل در امور کمک‌های بشردوستانه در سوریه اعلام کرد همزمانی این دو اعلام تصادفی بوده است.

ایگلند در کنفرانسی خبری در نروژ اعلام کرد من در ماه سپتامبر هنگامی که ماموریتم تمدید شد تصمیم گرفتم که در آخر ماه نوامبر از سمت خود کناره گیری کنم.

یان ایلگند در کشور خود نیز دبیر کل شورای نروژ در امور آوارگان است. این نهاد در چندین کشور از جمله در یمن فعال است.

رئیس نروژی گروه کاری سازمان ملل در امور کمک‌های بشردوستانه در سوریه در بخش دیگر از سخنان خود گفت: من این کار را به مدت سه سال انجام دادم. کار بسیار طاقت فرسایی است.

این گروه کاری که از سال دو هزار و شانزده هر هفته در ژنو نشست خود را برگزار می‌کند شامل ۱۷ عضو گروه بین المللی حمایت از سوریه است و رهبری آن را واشنگتن و مسکو برعهده دارند.

ایگلند افزود تصور من این است که فردی بهتر از من، ریاست گروه کاری سازمان ملل در امور کمک‌های بشردوستانه در سوریه را برعهده خواهد گرفت و این گروه کار خود را ادامه خواهد داد، چون هنوز حتی نیمی از کار خود را نیز انجام نداده است.

ایگلند در سپتامبر سال دو هزار و پانزده توسط استفان دی میستورا برای ریاست گروه کاری سازمان ملل در امور کمک‌های بشردوستانه در سوریه برگزیده شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار