آیت الله دری نجف آبادی در نمازجمعه اراک؛

اربعین نماد وحدت، یکپارچکی و اقتدارمسلمانان جهان /آل سعود با کشتن وحشیانه خاشقچی یکبار دیگر خوی جنایت کارانه خود را نشان داد

آیت الله دری نجف آبادی در خطبه‌های نمازجمعه اراک اربعین را نماد وحدت و یکپارچکی و اقتدار مسلمانان جهان دانست.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی امام جمعه اراک و نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلی بیت المقدس اراک گفت: اربعین فرصتی مناسب برای عشق و دلدادگی به امام حسین (ع) است و مسلمانان حدود ۴۰ کشور جهان با حضور پرشور خودشان در کربلا یک بار دیگر ضمن بیعت با سید و سالار شهیدان یکپارچگی و وحدت خود را به مستکبران عالم نشان میدهند و اقتدار خود را به رخ جهانیان می‌کشند.

آیت الله دری نجف آبادی ضمن قدردانی از کسانی که در اربعین حسینی تلاش می‌کنند افزود: موکب داران و کسانی که به زائران کربلا خدمات ارائه می‌دهند و برای آن‌ها غذا تهیه می‌کنند بدانند که با امام حسین معامله کرده اند و در زندگیشان صد‌ها برابر پاداشش را دریافت می‌کنند.

وی میدان اربعین را میدان اخلاص و معرفت دانست و افزود: همه باید با اخلاص کامل و کردار نیک در این اجتماع بزرگ حاضر شویم تا چهره واقعی اسلام در اربعین یک بار دیگر به جهانیان نمایان شودو دنیا بفهمد قدرت اصلی مسلمانان ایمان آنهاست.

آل سعود با کشتن وحشیانه خاشقچی یکبار دیگر خوی جنایت کارانه خود را نشان داد

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود به خوی جنایت کارانه استکبار ستیزان عالم اشاره کرد و بیان کرد: آل سعود با کشتن آقای خاشقچی روزنامه نگار منتقد عربستان که در کنسولگری عربستان در ترکیه به شکل کاملا وحشیانه‌ای به قتل رسید یکبار دیگر خوی جنایت کارانه خود را نشان داد و با این عمل خود بیان کرد که با کسانی که بخواهند چهره واقعی آل سعود را برملا کنند به صورت وحشیانه برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه آل سعود با کمک استکبار دست به این عمل ننگین زده است تصریح کرد: جامعه جهانی و بخصوص کشور ترکیه نباید به راحتی از کنار این اتفاق تلخ عبور کنند و باید ابعاد مختلف این جنایت نمایان شود تا دلقکی مثل بن سلمان بداند مردم دنیا و بخصوص مسلمانان در مقابل جنایت‌های او و همپیمانانش سکوت نخواهند کرد.

نخبگان سرمایه‌های ملی کشور هستند

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی به دیدار رهبر معظم انقلاب با نخبگان هم اشاره کرد و گفت: نخبگان سرمایه‌های ملی کشور هستند و باید مدیریت کشور در آینده در همه زمینه‌ها به نخبگان واگذار شود تا بتوانیم به توسعه پایدار برسیم.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه می‌تواند کشور را از وابستگی‌ها بخصوص وابستگی به نفت خارج کند افزود: پیوند بین دانشگاه و همه ابعاد کشور باید تقویت شود تا بتوان ریل گذاری مناسبی برای آینده کشور انجام داد تا در سال‌های آینده شاهد مشکلات در کشور نباشیم.

خطیب جمعه اراک با بیان اینکه خلاقیت و دوری از روزمرگی باید در مدیریت کشور مورد توجه باشد اظهار کرد: به مدیران رده بالای کشور توصیه کرده ام قیمت‌های کالا‌های اساسی مردم باید تثبیت شود و با اتخاذ تدابیر میان مدت و بلند مدت بازار را از حالت التهاب خارج کرد.

امام حسن (ع) برای تعالی اسلام ناب محمدی از هیچ تلاشی فروگذاری نکردند

امام جمعه اراک به ایام شهادت امام حسن مجتبی (ع) هم اشاره کرد و ضمن تسلیت شهادت مظلومانه این امام بزرگوار گفت: امام حسن مجتبی (ع) در طول عمر حدود ۴۸ ساله خود همواره منشا خیر و برکت برای بشریت بوده و در کنار بردار عزیزشان امام حسین (ع) برای تعالی اسلام ناب محمدی از هیچ تلاشی فروگذاری نکردند.

وی در باب شخصیت امام حسن مجتبی (ع) گفت: به غیر از نبوت همه ویژگی‌های شخصیتی بارز پیغمبر بزرگ اسلام در درون وجود امام حسن مجتبی (ع) متبلور و متجلی بود.

وی در پایان به حادثه تلخ ربوده شدن جوانان برومند کشورمان توسط عناصر ضد انقلاب در مرزکشور اشاره کرد و افزود: دولت پاکستان با جدیت بیشتری با این عناصر برخورد کند تا روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران پایدار بماند و دستگاه‌های امنیتی کشورمان نیز با هوشیاری بیشتری این موضوع را ختم به خیر کنند.

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.