کی روش :سیاست نباید در زمینه ورزش دخالت کند/دستمزد برایم مهم نیست

سرمربی پرتغالی کشورمان گفت:سیاست نباید در زمینه ورزش دخالت کند و فیفا باید این دخالت را متوقف کند.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان  در گفتگو با یک شبکه انگلیسی  درباره تاثیر تحریم ها بر فوتبال ایران صحبت کرد.

کی روش گفت:تحریم ها خیلی خیلی سخت و ناجوانمردانه است.راستش را بخواهید من به عنوان یک فرد فوتبالی فکر می کنم که سیاست نباید در زمینه ورزش،آموزش و بهداشت  دخالت کند.من به عنوان مربی که در فوتبال متولد و بزرگ شده ام فکر می کنم این مسئله بزرگ باید جدا از جامعه باشد اما متاسفانه اینطور نیست.شما مشکلاتی را که این تحریم ها برای تیم ملی به وجوده می توانید ببینید ،اما فوتبال فقط تیم ملی بزرگسالان نیست.فوتبال شامل تیم‌های رده های سنی زیر 14 و 16 ساله و توسعه هم می شود.تنها یک درصد حرفه‌ای و ۹۹ درصد عشق و علاقه است.وقتی این مسائل بر فدراسیونی تاثیرگذار باشد فکر می کنم بر شادی و کیفیت زندگی هزاران نفر اثر می گذارد. بنابراین به عنوان مربی فوتبال من باید برخیزم و بگویم این غلط است. امیدوارم فیفا بتواند کمک کند این دخالت سیاسی در فوتبال را متوقف کند.

او افزود: ایران کشور «فیکی » در فوتبال نیست. ما نیازی به ترویج فوتبال در ایران نداریم.در ایران فوتبال در خون مردم است.مردم و بازیکنان سزاوار شادی هستند.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به نحو قراردادش با ایران و نحو گرفتن دستمزدش گفت: دستمزد برایم مهم نیست و من بدون قرارداد دارم با ایران کار می‌کنم.من 8 سال در این تیم سرمایه گذاری کرده ام. سرمایه گذاری انسانی. من روز به روز فکر می کنم.

کی روش در پاسخ به سوال خبرنگار که این به معنای مجانی کار کردن برای تیم ملی ایران است، گفت: نه این طور نیست. وقتی برای پول کار نمی کنید برای چیزهای دیگر کار می کنید بخاطر عشق و علاقه من همه چیز را درنظر می‌گیرم.چیزی که برای من مهمتر است وفاداری به تعهدم است. من بازیکنانی دارم که از 17 سالگی با من رشد کرده اند تا به امروز که 23 یا 24 ساله اند. تا وقتی که با هیچ تیم ملی یا باشگاهی توافقی نداشته باشم این کار را انجام خواهم داد.واضح است که وضعیت باید حل و فصل شود.فیفا می تواند کمک کند.باید کمک کند این وظیفه آنها است که اجازه ندهند مسائل سیاسی در فوتبال دخالت کند. فیفا باید راه حلی پیدا کند زیرا این  تحریم ها بر زندگی هزاران بازیکن تاثیر گذار است.هزاران کودکی که به فوتبال عشق می ورزنداین غرور وشادمانی هر فردی در کل کشور است که تحت تاثیر قرار گرفته است.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که یکی از دوستانش- پدرو کایشینیا ( سرمربی پرتغالی تیم کروس آسول مکزیک ) به او گفته بیا به مکزیک و تیم ملی مکزیک را مربیگری کن گفت: از یک دوست چه انتظاری می رود. اگر فرصت در زمان مناسبی پیش بیاید چرا که نه.مکزیک کشور ی فوق العاده است،  اما در حال حاضر تعهد و تصمیم من حمایت از تیم ملی، بازیکنان و فدراسیون فوتبال ایران است. تلاش کنم تا پروژه تیم ملی ایران و بعد از ۷ سال و نیم شکل بگیرد و به سرانجام برسد؛ و تنها سه ماه مانده به جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ از بین نرود، این هدف و رویای من است.


انتهای پیام/

اظهارات کی روش درباره تحریم های سیاسی علیه فوتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار