جنگ تمام عیار اقتصادی به کشورمان تحمیل شده است

امام جمعه تبریز گفت : در حالی که جنگ تمام عیار اقتصادی به کشورمان تحمیل شده اما هنوز اقتصاد کشور بلاتکلیف مانده است.

انتقاد امام جمعه تبریز از بلاتکلیفی نهادهای اقتصادی کشور به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه درآذربایجان شرقی،در خطبه های امروز نماز جمعه تبریز افزود : با گذشت مدت زیادی از کنار رفتن وزیر اقتصاد و در شرایط حساس جنگ اقتصادی همچنان وزارت اقتصادی بدون وزیر به حال خود رها شده است.


وی گفت : رهبر معظم انقلاب اسلامی و دلسوزان نظام بارها بر ضرورت تحرک اقتصادی دولت تذکر داده اند و رسیدگی جدی به مسائل و معضلات اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم و لزوم رفع مشکلات با در نظر گرفتن تحریم‌های آمریکا را خواستار شده اند.


خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد : شرایط جنگ اقتصادی دشمن ، کشورمان را دچار وضعیت خاص کرده که باید لوازم و مقتضیات مواجه شدن با این شرایط ایجاد شود و در این میان با افراد فعلی در دولت نمی‌ توان چندان موفق عمل کرد.


نماینده ولی‌فقیه در اذربایجان شرقی بیان کرد: صراحتا وزارت خزانه‌ داری آمریکا اعلام کرده که در کنار خزانه‌داری، سازمان‌های دفاعی برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران صف‌آرایی کرده و یک ساختار جدید با نام "گروه ویژه اقدام علیه ایران" تاسیس و حتی فردی خاص را به مدیریت آن گروه منصوب کرده‌است.


وی اضافه کرد : البته در داخل کشور نیز با تدبیر رهبر فرزانه انقلاب، شورای عالی هماهنگی سه قوه تشکیل شده ولی هنوز نهادهای اقتصادی کشور بلاتکلیف مانده است.


امام جمعه تبریز گفت : انتظار مردم از دولت این است که هر چه زودتر تکلیف این نقل و انتقال را روشن کرده و افراد کارآمد، باتجربه و مورد وثوق نظام جمهوری اسلامی ایران را به مجلس معرفی کند.


خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه با اشاره با التهابات اقتصادی کشور و راه های برون رفت از آن گفت: همه دولتمردان به ویژه مسئولان اقتصادی ، باید مشکلات و فشارهای معیشتی را که به مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر وارد می شود با جان و دل احساس و با مردم باید ابراز همدردی کنند و برای رفع انها چاره ای بیندیشند.


حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تصریح کرد : بن بست و مشکل غیرقابل حل در کشور وجود ندارد و حل مشکلات مردم و تامین مایحتاج ضروری آنها نیازمند کار جهادی دولت و مجلس است.


امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد : برخی از مشکلات کشور ریشه در تحریم های ظالمانه آمریکا دارد اما بیشتر مشکلات ریشه داخلی دارد که برای گره گشایی از زندگی مردم و نا امیدی دشمنان ، مسئولان باید تصمیم قاطع بگیرند.


نماینده ولی فقیه در استان در ادامه خطبه ها با اشاره به ابلاغ سند جامع تحقق تمدن نوین اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت : معظم له در سند پنجاه ساله الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ، پیام اقتدار انقلاب اسلامی را به جهانیان دادند.


خطیب نماز جمعه تبریز خطاب به رئیس جمهور آمریکا که وعده پایان انقلاب اسلامی ایران را تا پایان امسال داده است گفت : به کوری چشم سردمداران استکبار جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به اهداف خود برنامه پنجاه ساله دارد و براساس آن می خواده مواضع قدرتمند خود را به دنیا نشان دهد.


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به قتل جمال جاشقچی روزنامه نگار عربستانی در ترکیه گفت: این حادثه که از دیدگاه مجامع بین المللی حائز اهمیت است به دستور خاندان آل سعود صورت گرفت و چهره واقعی آنها را در تربیت تروریست هایی مانند داعش به اثبات رساند.


وی افزود : این حادثه به همه فهماند که مدعیان حقوق بشر در مبارزه با تروریست ها تنها منافع خود را در نظر می گیرند.


خطیب نماز جمعه تبریز همچنین حادثه تروریستی میرجاوه را یادآور شد و گفت : در این حادثه چهارده نفر از مرزبانان کشورمان را تروریستها ربودند و این حرکت ادامه نقشه شوم تروریستی اهواز از طرف آمریکا برای بی‌ثبات نشان دادن کشورمان است.


نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌ شرقی با تاکید بر اینکه حوادث تروریستی اثری بر عزم و اراده مردم ایران ندارد تصریح کرد : این حرکات تروریستی در ایران به خاطر شکست سیاسی دشمنان در عراق و سوریه، شکست داعش در منطقه و ناکامی عربستان در یمن بود.


وی ادامه داد: امنیت ایران خط قرمز نظام جمهوری اسلامی است و از نیروهای امنیتی می‌خواهیم برای گوشمالی دادن به تروریست‌ها، در اسرع وقت فرزندان میهن اسلامی و مرزبانان را از چنگال دشمن نجات داده و به دشمنان درسی فراموش نشدنی بدهند.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به آغاز به کار نمایشگاه کتاب از بیست و نهم مهرماه تا چهارم آبان‌ماه، گفت: باید با الهام گرفتن از دستورات اسلام نهضت علمی را ادامه دهیم و به ایجاد مراکز کتابخوانی و ترویج مطالعه همت کنیم.


در نماز جمعه تبریز از دو حافظ کل قرآن کریم محمد رضا جوادی و میلاد وجدی تجلیل شد.

 

انتهای پیام/

 

انتقاد امام جمعه تبریز از بلاتکلیفی نهادهای اقتصادی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار