تفاوت بین کاشت و اکستنشن مژه در چیست؟/ به جای اکستنشن مژه،چکار کنیم؟

اکستنشن، کاشت، چسباندن مژه و ... این ها شاید از جمله دغدغه های بسیاری از افراد محسوب گردد و یا از طرفی برخی حتی ندانند که از چه صحبت می کنیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اکستنشن، کاشت، چسباندن مژه و ... این‌ها مطالبی است که شاید هر روزه از زبان دختران و بانوان شنیده شود، آن‌هایی که دغدغه داشتن مژه‌هایی بلند را دارند و برای رسیدن به آن تن به هر کاری می‌دهند. از استفاده روغن‌های پرپشت کننده مژه تا کاشت و اکستنشن، اما سوالی که مطرح می‌شود این است که اکستنشن و کاشت مژه چه تفاوتی با یکدیگر دارند و اصلا چگونه انجام می‌شود؟

در همین راستا باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا امروز به بررسی تفاوت بین کاشت و اکستنشن مژه و دانستنی‌هایی درباره آن بپردازد، پس پیشنهاد می‌کنیم این مطلب جذاب را از دست ندهید.

تفاوت بین کاشت و اکستنشن مژه در چیست؟ / دانستنی‌هایی جالب درباره کاشت و اکستنشن مژه

کاشت و اکستنشن مژه

یکی از جدید‌ترین ترفند‌ها در افزایش زیبایی چشم ها، اکستنشن مژه است. با استفاده از این مژه‌های نیمه دائم می‌توان مژه‌ها را پرتر و بلند‌تر نشان داد. البته بسیاری از افراد اکستنشن را با کاشت مژه اشتباه می‌گیرند در صورتی که این دو با هم کاملا متفاوت هستند.


این مطلب را از دست ندهید: چگونه اکستنشن موهای طبیعی تان را هم از بین می برد؟


تار‌های مصنوعی مژه که در لابه لای مژه‌ها قرار می‌گیرد، اکستنشن مژه نام دارد. کاشت مژه، ولی خیلی طبیعی‌تر از اکستنشن مژه به نظر می‌آید.

اکستنشن مژه چگونه است؟

مژه‌های ضخیم و پرپشت از چیز‌هایی است که تقریبا همه مایل به داشتن آن هستند، اما گاهی به صورت ژنتیکی و یا بر اثر عوامل محیطی فرد از مژه‌های کم پشتی برخوردار می‌شود و برای رفع آن به روش‌های مختلفی دست می‌زند. اگرچه درمان‌های خانگی مختلفی برای تقویت مژه و پرپشت شدن آن‌ها وجود دارد، اما همانطور که می‌دانید این شیوه‌ها زمان بر هستند. در مقابل می‌توان از روشی که اصطلاحا به آن اکستنشن مژه می‌گویند استفاده کرد. در این روش سریع به نتیجه مطلوب خود می‌رسید، اما باید قبل از اقدام برای این کار در ارتباط با آن آشنایی کامل داشته باشید.

اکستنشن مژه چیست؟

اکستنشن را با تار‌هایی از ترکیبات مصنوعی از جنس مو می‌سازند و در میان مژه‌ها قرار می‌دهند. در این روش مژه اضافه تک به تک لابه لای مژه‌های پلک بالا با چسب اضافه می‌شود و به این ترتیب دیگر نیازی به استفاده از مژه مصنوعی یا آرایش زیاد چشم‌ها نیست.

تفاوت اکستنشن مژه با مژه مصنوعی

مژه‌های مصنوعی که استفاده می‌شود با یک نگاه ساده کاملا قابل تشخیص است، اما هنگامی که شما اکستنشن برای مژه انجام می‌دهید، به سادگی مشخص نمی‌شود و با مژگان خودتان تفاوت زیادی ندارد.


این مطلب را از دست ندهید: حقایقی وحشتناک که درباره کاشت مژه باید بدانید


علاوه بر این نتیجه‌ای که شما با اکستنشن مشاهده می‌کنید به مراتب خیلی بالاتر و بهتر از مژه مصنوعی است و همین طور مدت دوام اکستنشن پایدارتر است و مدت طولانی تری بر مژه‌های شما بدون تغییر باقی می‌ماند.

تفاوت بین کاشت و اکستنشن مژه در چیست؟ / دانستنی‌هایی جالب درباره کاشت و اکستنشن مژه

مراحل انجام کار اکستنشن مژه

فرد داوطلب باید دراز بکشد و چشم‌ها را ببندد. زیر مژه‌های پلک بالا دستمالی تمیز قرار می‌گیرد. با کمک گرفتن از موچین مژه‌ها را برداشته و نوک آن‌ها را به اندازه یک میلی متر به چسب آغشته کرده و سپس روی قسمتی که مورد نظر هست (معمولا در گوشه خارجی چشم باید مژه‌ها متراکم‌تر و بلندتر باشند) قرار دهید و برای پیوستن کمی صبر کنید. پس از اتمام کار و چک کردن یک نواختی مژه‌ها با استفاده از برس مژه؛ مژه‌ها را شانه کنید و در آخر نیز با کمک لوسیون پاک کننده آرایش و پنبه روی پلک و مژه‌ها را بشورید و به آرامی چسب‌ها را نیز بکنید.


ببینید: تلاش برای زیباتر شدن، دختر جوان را به دردسر بزرگی انداخت!


عموما این مژه‌ها به مدت ۳ تا ۴ هفته از زمان کاشت، باقی می‌مانند البته این مدت به نوع مژه‌های طبیعی شما و سرعت رشد آن‌ها بستگی دارد. برای ترمیم معمولا چند روز یک بار بسته به نظر آرایشگرتان باید به سالن زیبایی و یا جایی که برای اکستنشن رفته اید مراجعه کنید. همچنین برای پاک کردن آرایش چشم‌ها نیز لازم است از ژل‌های شستشو کمک بگیرید و به کمک دستمالی نرم به آرامی اطراف مژه‌ها را تمیز کنید. استفاده از شامپو بچه نیز برای شستشوی پوست صورت و چشم‌ها بهتر است.

کار را به کاردان بسپارید!

انجام کامل اکستنشن مژه حدود ۲ ساعت زمان می‌برد. انواع مختلفی از اکستنشن برای مژه در بازار موجود است، اما بهترین نتیجه را مژه‌های تک به تک که بین مژه‌های طبیعی قرار گیرند، می‌دهند. اگر می‌خواهید مطمئن شوید نتیجه کار خوب و درست است یا نه، می‌توانید از یک برس ریمل تمیز استفاده کنید. وقتی برس را درون مژه‌ها می‌کشید، نباید احساس کنید مژه مصنوعی دارید. متاسفانه انجام اکستنشن به وسیله افراد ناوارد گاهی باعث زخم شدن پوست پلک می‌شود که در این شرایط حتما باید اکستنشن را برداشت.


این مطلب را از دست ندهید: "کاشت ناخن" باعث بیماری می‌شود


چنانچه تصمیم شما برای اکستنشن مژه جدی است توجه داشته باشید که اگر شخصی که این کار را انجام می‌دهد ماهر نباشد ممکن است مژه‌های پلک بالا و پایین را به هم بچسباند و در نتیجه مژه‌های طبیعی هم کنده شوند. ورود چسب به چشم نیز می‌تواند باعث آلرژی و عفونت چشم شود که این خود از عوارض اکستنشن یا همان کاشت مژه موقت است.

تفاوت بین کاشت و اکستنشن مژه در چیست؟ / دانستنی‌هایی جالب درباره کاشت و اکستنشن مژه

تفاوت اکستنش مژه و کاشت مژه

این دو کاملا با یکدیگر متفاوت اند. اکستنشن مژه با مو‌های کاملا طبیعی به صورت شش ماهه کاشته می‌شود و معمولا دو هفته یک بار نیاز به ترمیم دارد در صورتیکه در روش اکستنشن از تار‌های مصنوعی استفاده شده که طول عمر کوتاه تری هم دارد.


این مطلب را از دست ندهید: کاشت مژه مصنوعی و عواقب خطرناک آن


به عقیده متخصصان، پیوند مژه بسیار مشکل و پردردسر است، چون نزدیک چشم و بسیار حساس است.

نکاتی که باید درباره اکستنش بدانید

قبل از اکستنشن صورتتان را چند ساعت نشویید تا مژه‌ها کاملا خشک باشند. از ۲۴ ساعت قبل انجام حرکت‌های ورزشی که باعث عرق کردن می‌شود و از ۴۸ ساعت قبل از آن انجام ورزش‌هایی مانند شنا یا رفتن به سونا ممنوع است.

دانستنی‌هایی در مورد کاشت و اکستنشن مژه

  • عمر مفید اکستنشن مژه حدود یک ماه است و با ریزش هر مژه طبیعی، معمولا اکستنشن آن هم می‌افتد.
  • تعداد مژه‌ای که برای هر فرد انتخاب می‌شود، بستگی به تعداد مژه‌های خود فرد دارد. به دلیل اینکه مژه‌های مصنوعی روی مژه‌های طبیعی کار می‌شوند اگر فردی تعداد مژه‌های طبیعی خودش کم باشد تعداد کمی مژه می‌تواند بکارد.
  • بلندی مژه مصنوعی حداکثر باید ۲ برابر بلندی مژه طبیعی باشد. بیش از این مقدار به‌خصوص اگر مژه‌های طبیعی ضعیفی دارید، می‌تواند باعث ریزش مژه شود.
  • اگر شخصی بداند پوست حساسی دارد و ممکن است بعد از کاشت دچار حساسیت شود، بهتر است ابتدا دو عدد مژه بکارد و بعد از گذشت چند روز اگر دچار حساسیت شد آن‌ها را بردارد و دیگر کاشت مژه انجام ندهد.
  • بعد از کاشت باید خیلی مراقب مژه‌ها باشید. بهتر است چشم‌های خود را نمالید و با قدرت آن‌ها را نخارانید. بهتر است وارد سونای بخار نشوید، وقتی حمام می‌کنید باید مراقب باشید فشار آب به صورت مستقیم به چشم‌هایتان نخورد.
  • اگر مژه‌های شما به اندازه کافی بلند و پرپشت است، بی‌دلیل به دنبال اکستنشن مژه نروید و به استفاده از مژه‌های مصنوعی در مهمانی‌ها اکتفا کنید. اکستنشن مژه فقط به افرادی پیشنهاد می‌شود که طول مژه آن‌ها کمتر از ۳ میلی‌متر است.

 


این مطلب را از دست ندهید: بایدها و نبایدهایی از کاشت مو که بهتر است بدانید!


تفاوت بین کاشت و اکستنشن مژه در چیست؟ / دانستنی‌هایی جالب درباره کاشت و اکستنشن مژه
عوارض اکستنشن مژه و استفاده از مژه‌های مصنوعی

  • اگرچه اکستشن مژه و استفاده از مژه مصنوعی به نظر زیبا و بی‌خطر می‌رسد، اما عوارضی برای چشم‌ها دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • اگر شخصی که این کار را انجام می‌دهد ماهر نباشد ممکن است مژه‌های پلک بالا و پایین را به هم بچسباند و در نتیجه مژه‌های طبیعی هم کنده شوند.
  • ورود چسب به چشم نیز می‌تواند باعث آلرژی و عفونت چشم شود. از آنجایی که در کل مدت اکستنشن، چشمان شما بسته است، این احتمال پایین است. اما به‌هرحال قبل از انجام اکستنشن مژه، اطمینان حاصل کنید که چسب استفاده شده برای چشمان شما مضر نباشد.
  • چسب مژه مصنوعی می‌تواند باعث التهاب پوست پلک و زمینه ساز اگزما و حساسیت شود. البته ممکن است این عوارض در اولین نوبت بروز نکند، ولی فرد بعد از چند بار استفاده از مژه مصنوعی ممکن است دچارمشکل شود. ضمن اینکه این چسب‌ها حاوی ماده سرطان زا نیز هستند.

این مطلب را از دست ندهید: آنچه که ازخطرات کاشت مژه نمیدانید!


  • ممکن است افرادی به چسب‌های مخصوص کاشت مژه حساسیت داشته باشند و دچارعفونت لایه نازک بالای چشم شوند. این نوع عفونت بینایی افراد را تهدید نمی‌کند، اما ممکن است برای مدتی تا از بین رفتن عفونت فرد دچار تاری دید شود. لازم است قبل از انجام کاشت مژه، مطمئن شوید که چسب استفاده شده به چشم شما آسیب نمی‌رساند.
  • بعد از چندین بار استفاده از مژه مصنوعی و اکستنشن مژه، چون فشار زیادی به پیاز مژه وارد می‌شود ممکن است فرد مژه‌های طبیعی خود را نیز از دست بدهد. مخصوصا در اکستنشن مژه به دلیل تعداد بالای تک مژه‌ها و استحکام بیشتر چسب، فشار بیشتری به پلک وارد می‌شود.
  • روی مژه مصنوعی نباید ریمل زد، چون احتمال ابتلا به عفونت و التهاب شدید چشم بالا می‌رود. اگر در اثر استفاده از مژه‌های مصنوعی یا مواردی مانند پرخونی در چشم، خارش در پلک، ترشح از لبه پلک، درد در چشم و قرمزی در لبه پلک مواجه شدید باید هرچه سریع‌تر مژه مصنوعی را بردارید.
  • معمولا کاشت مژه یا چسباندن مژه مصنوعی به وسیله چسب‌های مخصوصی که بسیار قوی هستند، انجام می‌شود که به راحتی هم قابل کندن نیستند که این کار احتمال دارد عوارضی مانند تغییر رنگ پلک در ناحیه و اطراف چشم به خصوص تیره رنگ شدن پوست در حاشیه پلک اشاره کرد.
  • اگر مژه مصنوعی وارد چشم شود، باعث تحریک بسیار شدید خواهد شد.

اکستنشن مژه بهتر است یا استفاده از مژه مصنوعی؟

بعضی افراد برای استفاده از مژه مصنوعی برای یک شب ترجیح می‌دهند از مژه‌های مصنوعی یکسره و یکبار مصرف که در اکثر فروشگاه‌های لوازم آرایشی موجود است، استفاده کنند.

طریقه استفاده از آن‌ها به دلیل یکدستی و به هم چسبیدگی آن‌ها خیلی آسان است.


این مطلب را از دست ندهید: عوارض اکستنشن مژه


فقط کافی است چسب را به مژه مصنوعی زده و به آرامی، با استفاده از یک موچین آن را بالای پلک چسباند.

در کل از لحاظ عوارض، استفاده از مژه مصنوعی بهتر از اکستنشن مژه است.

اما مژه مصنوعی هم می‌تواند به مژه‌ها، منافذ و فولیکول‌های مو آسیب بزند و باعث ایجاد اسکار یا فیبروز شود.

به جای اکستنشن مژه، مژه‌های طبیعی خود را تقویت کنید

  • مژه‌های خود را با برخی از دارو‌های خانگی تغذیه و تقویت کنید.
  • از بهترین روغن‌های تقویت کننده مژه، می‌توان از روغن زیتون و روغن کرچک نام برد. این دو روغن باعث تقویت و رشد مژه‌ها می‌شوند. شب‌ها قبل از خواب، آرایش خود را کاملا پاک کنید و سپس با پوشش نازکی ازروغن انتخابی خود، تمام سطح مژه‌ها را بپوشانید. صبح، مژه‌های خود را با آب گرم بشویید.
  • خود را آراسته و مرتب نگه دارید. با برس مخصوص مژه، آن‌ها را همیشه به آرامی شانه کنید. با انجام این عمل، متوجه رشد و بلند شدن مژه‌ها خواهید شد.
  • غذا‌هایی با پروتیین بالا مانند ماهی، تخم مرغ، پنیر سویا، جگر و گوشت را بدون چربی مصرف کنید. علاوه بر این، به رژیم غذایی خود، مواد غذایی مانند دانه‌های سویا، آواکادو، انواع حبوبات و روغن زیتون که حاوی مقادیر فراوانی از اسید‌های چرب هستند را اضافه کنید.
  • ضمن اینکه توصیه می‌شود افرادی که مژه‌های کم پشتی دارند از مواد آرایشی کمتر استفاده کنند یا حداقل از مواد خوبی در این زمینه بهره بگیرند. مثلا زدن یک ریمل مرغوب به مراتب بهتر از کاشت مژه است، چون کاشت مژه مصنوعی در درازمدت محلی برای جمع شدن باکتری‌ها و انواع عفونت‌ها می‌شود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: کاشت مژه ، اکستنشن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۰۲ شهريور ۱۴۰۱
آیا غسل ووضو با این کارها صحیح است؟
آخرین اخبار