حاج علی اکبری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

باید 10 درصد محلات فرسوده شهری در اولویت نوسازی قرار گیرد

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران گفت: باید سالیانه 10 درصد از محلات فرسوده شهری در اولویت نوسازی قرار گیرد.

خبرنگار‌: عبدی// گام بلند سازمان نوسازی برای ارتقای سرانه‌های بافت فرسوده با کمک سایر نهادهاکاوه حاج علی‌اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه اولویت جهان شمول برای مداخله در بافت فرسوده تعریف نشده است، اظهار کرد: اولویت مداخله در بافت فرسوده باید از شرایط محله برخاسته شود.

وی با تأکید بر اینکه مسائل حقوقی، محیط‌ زیستی و اجتماعی مانند مسائل کالبدی در بافت فرسوده حائز اهمیت است، افزود: در مسائل کالبدی تنها مسکن مدنظر نیست، بلکه تأمین خدمات، زیرساخت‌ها و تأمین پارکینگ نیز در دستور کار سازمان است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: رویکرد ما در سازمان نوسازی توسعه محله‌ای است؛ توسعه از این بابت که همه جوانب لحاظ شود و تمرکز ما در مقیاس محله است.

حاج علی‌اکبری در خصوص تأمین سرانه مورد نیاز محله گفت: این برنامه کوتاه‌ مدت نیست و نمی‌توانیم ظرف مدت یکسال کمبودها را برطرف کنیم، چرا که در کنار تأمین سرانه موضوع عدالت در دسترسی نیز مطرح است، همچنین سرانه‌ها باید متناسب با توان اقتصادی مردم باشد.


بیشتر بخوانید: فقر سرانه ها و فقر خدمات در بافت های فرسوده /5درصد مساحت شهر فرسوده است 


وی با بیان اینکه شهرداری تهران در سال جاری بودجه مشخصی را برای کاهش کمبود خدمات در محلات بافت فرسوده پیش بینی کرده است، افزود: 350 میلیون تومان در 4 بخش تملک و بازگشایی معابر، تأمین فضای سبز، تأمین پارکینگ و بهسازی عمومی اختصاص یافته است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران با اشاره به اینکه کمک از سایر سازمان‌ها از برنامه‌های سازمان نوسازی برای تأمین سرانه‌های محلات فرسوده است، تصریح کرد: سازمان برنامه پذیرفته است تا 300 میلیارد تومان در سال جاری برای تأمین خدمات در محلات فرسوده اختصاص دهد.

حاج علی‌اکبری افزود: در همین راستا 18 محله در اولویت قرار گرفته‌اند و انتظار داریم با تخصیص منابع سازمان برنامه در کنار منابع شهرداری حرکت قابل توجهی در سال جاری برای ارتقای وضعیت خدمات و محلات برداشته شود.

وی با تأکید بر اینکه اینگونه خدمات باید مستمر باشد، افزود: باید سالیانه 10 درصد از محلات فرسوده شهری در اولویت قرار گیرد و وارد چرخه نوسازی شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران با بیان اینکه دفتر نوسازی بافت فرسوده در محله تختی انباری را در نظر گرفته و وارد مذاکرات برای خرید انبار شده است، گفت: مقرر است این محل به فضای سبز و مجموعه‌ای از نیازهای فرهنگی و درمانی ساکنان محله تبدیل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار